Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bäbishästen växer och växer
VideoCapture_20190330-201231.webp

Väntar på att chefen ska ringa och berätta vilka körningar jag har imorgon. Avskyr att sitta på nålar och vänta.

Har febersvettats som en galning hela helgen, darrade och veklig i min säng. Men nu börjar jag komma till sans igen. Lagom tills när arbetsveckan kommer igång. Åt två kokta potatisar tidigare som har hållit sig på plats och stabiliserat hela mitt mående. Tack för det!

Kissarna har arbetat i skift med att vara matteskötare under helgen, så jag har alltid haft en liten fröken hos mig som hållit koll, slickat på handen och kuttrat lite i örat. :heart

Sitter och jämför span för att ge bort i present.
Skrev ut ett gäng kort tidigare idag och nu ska min morbror fru göra iordning ett kollage som hon är superduktig på (hon gör ofta helt magnifika julkort etc helt själv).

Men det var inte helt enkelt att välja ut ett spa faktiskt. Har tre kandidater men ska höra med några till eftersom vi får ihop med presenten.
Hade själv älskat att få en spaweekend i present :D

Har febersvettats som en galning hela helgen, darrade och veklig i min säng. Men nu börjar jag komma till sans igen. Lagom tills när arbetsveckan kommer igång. Åt två kokta potatisar tidigare som har hållit sig på plats och stabiliserat hela mitt mående. Tack för det!

Kissarna har arbetat i skift med att vara matteskötare under helgen, så jag har alltid haft en liten fröken hos mig som hållit koll, slickat på handen och kuttrat lite i örat. :heart
Krya på dig ♥

06.45 här och jag ska åka till jobbet snart.

Har varit en bra men märklig helg och såklart vännens mc olycka. Han blev opererad på söndag-morgon i 5-6 timmar. Och när han vaknade freakade han ur och bröt upp allt jobb de gjort så de fick söva honom igen och tillbaka på operation.
Nu håller de honom nedsövd på intensivvården ett par dagar så kroppen får återhämta sig lite.
Omkring 2 månader på sjukhus/rehab räknar dom med innan han kommer kunna åka hem.... han kommer bli galen alternativt bitter om vi känner honom rätt

Note to self ... kor inte tvattmaskinen och torktumlaren samtidigt med varmeflakten. :cautious: Nar den sakringen gar maste man vanta en stund innan man kan trycka in den igen. :meh:

Jag har nu tvattat sangklader och det ar dags att badda rent :arghh:

Jobb igen då. Hela min kropp skriker att den vill ha semester. Men icke! Inte förrän i juli.
Har visserligen några semesterdagar som jag skulle kunna pytsa ut här och var. Eller så sparar jag dem och får lite extra pengar istället.

Hrm.... Man borde alltid lägga sommartiden i anslutning till 1 april - känns väldigt passande faktiskt..... :meh: Fick till och med väcka denna ena hästen idag för utsläpp.... Och KALLT är det - hoppas att mina nyplanterade penséer klarar -6 grader (om jag hade vetat HUR kallt det skulle bli hade jag naturligtvis plockat in dem igår kväll)......

Utbildning med jobb idag under förmiddagen. I eftermiddag ska jag boka alla patienter som ska komma vecka 17. Sedan blir det med största sannolikhet inte mer jobb i veckan.

Jobbar hemifrån för att kunna ta mig till VC idag eftersom mina lungor bestämt har fått för sig att dem vill bo utanför kroppen nuförtiden. Hatar hosta....

Äldsta dottern vaknade feberfri! Men hade feber i natt... Hoppas det var det sista för hon har haft över 39 i temp i nästan 4 dygn :down:

Ser ut att bli en fin dag idag. Ska duscha min ena häst på lunchrasten tänkte jag :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
56 57 58
Svar
1 153
· Visningar
30 966
Senast: Enya
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar