Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var tvungen att kolla vad sambons injektioner kostar. Över 9000 för en spruta O_o Och det ska han ha var tredje månad. Shit alltså. Det är pengar det!
Mina små tabletter kostar typ 50-70 spänn i månaden. Lite skillnad!

Åh fan, det var värre än mina! O_o En förpackning går på ca 10 500 kr men då är det två sprutor i den :D Jag tar en i veckan... :meh:

Snart dags att ta helg. Har haft en rätt oproduktiv dag på jobbet idag, men hade ett bra möte med chefen så känner mig rätt pepp på framtiden just nu.

26167432_10155448491922620_2092184764286923324_n.jpg

Just nu gäller skylten även mig... :p och då ska jag ändå ner i tvättstugan och tömma torkskåpet i stället...

På tal om mediciner fick min mamma tre sprutor tidigt 90- tal för att iscensätta ett klimakterie. Hon hade en massa blodcystor i livmodern som skulle svältas bort. En spruta kostade då 12 000 (om jag inte minns helt galet) men mamma betalade bara 125 kr/styck. "Det var på den tiden allting kostade 125 kr" sa hon. Helt galet. Det fanns bara tre i landstinget och på tre olika sjukhus såklart.

På tal om mediciner fick min mamma tre sprutor tidigt 90- tal för att iscensätta ett klimakterie. Hon hade en massa blodcystor i livmodern som skulle svältas bort. En spruta kostade då 12 000 (om jag inte minns helt galet) men mamma betalade bara 125 kr/styck. "Det var på den tiden allting kostade 125 kr" sa hon. Helt galet. Det fanns bara tre i landstinget och på tre olika sjukhus såklart.
Huuu, har fått liknade behandling men med nässpray och jag tyckte den var dyr! 1000:- per flaska. Visste att vi endometriospatienter kostar en hel del, men 12.000 för en spruta :nailbiting:

Min medicin kostar också mycket, en burk räcker två veckor och kostar 6-700 beroende på tillverkare, så det går fort för mig också att komma upp i högkostnadsskyddet :up: hämtar oftast ut för 3 månader i taget.

Har funderingar på att gå och lägga mig och kolla en film
Men vet inte vilken än.
Får så ont i ryggen av att ligga för länge bara

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
89 90 91
Svar
1 805
· Visningar
48 887
Senast: Ceta
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V