Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan ju iaf inte klaga på att jag inte får någon motion.
Onsdag ca 17 000 steg. 1,25 mil, 515 kcal
Torsdag ca 16 000 steg. 1,17 mil, 479 kcal
Idag är jag uppe i knappt 10 000 och har några gånger till att gå.

Tur sambon köpte mycket godis och vi har kvar lasagne från igår :d

Tråkig anledning till allt gående men jag vet inte om det är så många steg :p
Jag snittar 12-14 000 steg per dag. Jobbar jag och går en promenad kommer jag lätt upp i 17-18 000 steg :)

Idag klappade min hjärna ihop totalt. Tidigare utbrändhet gör sig tydligt påmind. Kände mig nästintill trafikfarlig i bilen på vägen hem från stallet, eftersom hjärnan typ stänger av för fler intryck (nu var det inte ens nära att hända något, men det är en otäck känsla ändå när allt blir luddigt och hörseln typ försvinner, då vill jag inte köra alls).
Och jag vet inte hur jag ska påverka situationen, för vad jag än gör så kan jag inte ta bort sjukhus och dess personal ur mitt liv. Nu "måste" vi passa att hon får medicin och nytt dropp, för det glömdes bort tidigare. Det går liksom inte att slappna av när sånna fel görs. Det är spring inne på rummet hela tiden, så enda stället att vara ifred är i badrummet (så har det känts hela tiden, även om det stundtals inte varit lika mycket flängande). Och så de fruktansvärt obekväma sängarna på det, så det inte går att sova och sen blir väldiga smärtor i rygg och bäcken :(

Jag vill bara få komma hem och stanna där utan att gå utanför dörren på minst en vecka, och då för att jag själv vill det - inte för att någon tvingar mig.

:heart:heart:heart

Försök se till att du får dom grundläggande behoven så tillfredställda som det går just nu. Sömn, mat, och rörelse (om möjligt).
Se till att du får smärtlindring för smärtan, smärtan stressar kroppen ännu mer. Och försök hitta små andningshål. Tänker mycket på er :heart

Eldar i vedspisen och i spispannan. Det kommer att bli hett och ljuvligt i köket.

och så hittade jag Den döende detektiven på Play. Hittills verkar den lovande. Fattas bara vin. Ska snart fixa det också.
Kollade på första delen på tv och den var bra Lassgård passar perfekt till GW s böcker Förövrigt så sprang jag på lassgård sist jag var på Gardemoen

Nu har min telefon försvunnit någonstans också. Mest troligt hemma eller i bilen, men jag hittar den inte :arghh:

Idag klappade min hjärna ihop totalt. Tidigare utbrändhet gör sig tydligt påmind. Kände mig nästintill trafikfarlig i bilen på vägen hem från stallet, eftersom hjärnan typ stänger av för fler intryck (nu var det inte ens nära att hända något, men det är en otäck känsla ändå när allt blir luddigt och hörseln typ försvinner, då vill jag inte köra alls).
Och jag vet inte hur jag ska påverka situationen, för vad jag än gör så kan jag inte ta bort sjukhus och dess personal ur mitt liv. Nu "måste" vi passa att hon får medicin och nytt dropp, för det glömdes bort tidigare. Det går liksom inte att slappna av när sånna fel görs. Det är spring inne på rummet hela tiden, så enda stället att vara ifred är i badrummet (så har det känts hela tiden, även om det stundtals inte varit lika mycket flängande). Och så de fruktansvärt obekväma sängarna på det, så det inte går att sova och sen blir väldiga smärtor i rygg och bäcken :(

Jag vill bara få komma hem och stanna där utan att gå utanför dörren på minst en vecka, och då för att jag själv vill det - inte för att någon tvingar mig.

Usch! Om jag bara kunde skulle jag gärna släpa din ryggsäck ett tag så du får vila, sova och tanka ny ork och energi.
Tyvärr är ju det ganska omöjligt så jag skickar en stor varm kram och telepaterar pepptankar så mycket jag kan.

Passar på att påminna om att du är en suveränt underbar människa, påminn dig om att det finns många som tycker det om dig, när du behöver kämpa fast det känns som orken är totalt slut.
Pälsfröken peppar med tasshållning och en och annan liten diskret :angel: pälstuss kan hända att hon skickar som kommer virvlandes i luften som gåva.

Har åkt på en jätteförkylning igen :down: Har inte ens jobbat två veckor och så blir jag återigen sjuk :arghh:

Barnen är hungriga. Jag föreslog pizza. Det förslaget mottogs med jubel :D

9-åringen och 7-åringen hämtar pizzorna med glädje. Stolta som bara den att få handla med mammas Visakort. Och inte skulle en mamma utnyttja sina barn för att slippa själv att gå och hämta pizzan :sneaky: :angel:

Då har man varit iväg och ätit pizza .Köpte en massa godis till Leo bla grisöron och det var uppskattat av både katten och hunden men dom var rätt dyra men man får väl kosta på sina älsklingar lite .
Känns som undertråden håller på att ta slut Vaknade kl 2 och la mig halv nio och hade svårt att somna men just när jag började drömma så började Leo sparka fotboll och då ska det skällas så jag låg och vred mig till kl halv ett .Blir jag väckt just när jag håller på att somna och börjar drömma så så blir jag klarvaken och det går inte att somna om

Försök se till att du får dom grundläggande behoven så tillfredställda som det går just nu. Sömn, mat, och rörelse (om möjligt).
Se till att du får smärtlindring för smärtan, smärtan stressar kroppen ännu mer. Och försök hitta små andningshål. Tänker mycket på er :heart
Det är just dom bitarna som är extremt svåra här. Stenhårda sängar och personal som springer inne i rummet minst varannan timme dygnet runt, bara mackor/hämtmat och mycket tid i stillasittande/liggande. Att gå omkring inne på rummet är svårt, eftersom all tid i ryggläge har gett begynnande trycksår på hälarna (redan innan hon föddes när jag inte fick kliva ur sängen mer än absolut nödvändigt, men det var ingen som tog det på allvar när jag påpekade det och ville ha något under underbenen för att lyfta hälarna från madrassen, så något sådant fick jag inte) vilket gör ont vid belastning :arghh:.
Smärtlindringen jag får äta i nuläget hjälper tyvärr inte mot fogsmärtan :(

Är inte så konstigt med tanke på vad ni går igenom just nu.

Kan man inte slappna av så strejkar sin egen kropp till slut och stänger ner verksamheten.
Jo det är sant Knoppen stänger ner och inget fungerar som det ska fast man vet hur man ska göra så lyder inte händerna och jag klarade inte att gänga på en mutter på en bult utan var tvungen att ge upp och prata fungerade inte heller för man kom inte ihåg vad kompisarna hette och fick inget sammanhang i det man diskuterade eller hur man skulle hitta hem då jag blev vilse där jag jobbat i 35 år eller hur man skulle göra för att starta bilen och skriva på datorn var meningslöst då man inte kom ihåg hur orden stavades eller såg ut utan var tvungen att googla vart annat ord för att hitta stavningen och få orden på rätt plats .Så då säger kroppen stopp och när man inte förstår signalerna så stänger den ner skiten så man blir helt nollställd

Det är just dom bitarna som är extremt svåra här. Stenhårda sängar och personal som springer inne i rummet minst varannan timme dygnet runt, bara mackor/hämtmat och mycket tid i stillasittande/liggande. Att gå omkring inne på rummet är svårt, eftersom all tid i ryggläge har gett begynnande trycksår på hälarna (redan innan hon föddes när jag inte fick kliva ur sängen mer än absolut nödvändigt, men det var ingen som tog det på allvar när jag påpekade det och ville ha något under underbenen för att lyfta hälarna från madrassen, så något sådant fick jag inte) vilket gör ont vid belastning :arghh:.
Smärtlindringen jag får äta i nuläget hjälper tyvärr inte mot fogsmärtan :(
Nu vet jag inte hur dom har det men på sjukhus kan man få avlastade madrass vid lång vistelse just pga av dom hårda sängarna. Det vet jag flera som fått här.
Kan tens hjälpa? Stretcha för att få igång må bra hormonerna ? Massage?
Var rädd om hälarna! Avlasta pronto!
Ignorant att dom inte lyssnade på dig där .

Känner mig helt tom och förstörd inombords just nu :( Det är liksom inget fel egentligen, mest bilder på honom osv (och klagomål om att någon vän och hans fd flickvän beter sig illa) som han skickade men jag klarar inte av det just nu.

Vet inte riktigt vad jag ska svara, storgråter mest och vill mest be han att inte hitta skicka meddelanden på ett par veckor tills jag har tillbaka lite styrka igen.

Fullproppad med tacos, ligger i soffan och väntar på på spåret. Godispåse inom räckhåll. Sovmorgon i morgon.
Behöver nog nya järntabletter också.. yr och orkeslös

Tråkig anledning till allt gående men jag vet inte om det är så många steg :p
Jag snittar 12-14 000 steg per dag. Jobbar jag och går en promenad kommer jag lätt upp i 17-18 000 steg :)
Tidigare snittade jag på 30000 steg per dag. Men då jobbade jag också från morgon till kväll, både hemma och var anställd på en ridskola. Tror längsta sammanhängande var 2 timmar och 47 min i steg, herregud inte konstigt att jag nötte skor på löpande band. Numer kommer jag nog inte upp till så många steg. Ska faktiskt kolla upp hur många. Kan vara kul att veta :)

Tidigare snittade jag på 30000 steg per dag. Men då jobbade jag också från morgon till kväll, både hemma och var anställd på en ridskola. Tror längsta sammanhängande var 2 timmar och 47 min i steg, herregud inte konstigt att jag nötte skor på löpande band. Numer kommer jag nog inte upp till så många steg. Ska faktiskt kolla upp hur många. Kan vara kul att veta :)
O men vad dum jag är är ju bara att gå in på appen och kolla. De sparar ju data även för dagar som gått.

Igår: 18360 steg verkar ligga där nån stanns numer. 23007 steg nån dag.

Men den 28:de december sticker ut.
3412 steg :confused:
Eh va?? Måste ha glömt telefonen eller nått O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 788
· Visningar
48 261
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vegansk efterrätt?