Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är oanständig :rofl: åt ett par nävar ostkrokar som "mellanmål" innan toningen idag :angel: men nu har jag sån mjölksyra o ben och mage så tror dom är förbrända :cool:

Är något mer mättande än det, kyckling, potatis, fetaost, osv. Så lite pasta är ju typ luft.
Har potatis och morötter. men har ätit det i dag.

Såna där operationer har väl ofta otrevliga sidoeffekter?
Nu minns jag inte var jag läste det men det stod att de flesta går upp igen efter operationen, minns inte vilken sorts op det var. Även vanligt med näringsbrister efter operation.
Jag hör till de som kanske ”borde” operera mig men jag äter inte för mycket mat så då är ju en op meningslös.

Oavsett om man opererar sig eller ej så måste man ju ändra livsstil för att få ett bra resultat och då kanske man hade fått samma resultat utan op … tänker jag.

En enda av ca 15 personer jag känner har gått upp i vikt efter operationen och det är pga andra orsaker än att operationen misslyckades utan pga andra medicinska orsaker.

Ingen av dom lider av brist på annat än B12 och en på järn. Något dom tar som injektioner med jämna mellanrum.

Jag tror att det är mer skadligt att gå runt och vara överviktig och slita på leder, ligament, senor, organ mm än att göra en operation.

De gör ju dock enskilda specialkostportioner, och det är samma sak där: okokt. Även för ekonomins skull räknar man ju åtgång av tex pasta och ris, och då räknar man i antalet portioner - torrt :)

Jo men jag förstår att man måste räkna på ett standartsätt inom yrket för att få till rätt portioner. Men jag själv gör som @Trott och väger den färdigkokta mängden och jag kallar ju givetvis det en portion :)
Varför jag väger den färdigkokta är ju för att slippa koka dubbelt när familjen ska äta samma, bara att jag vill ha koll på min mängd.

Jag har duschat och tvättat håret. Ska föna det när det har lufttorkat en stund.
Vi kollar på skidskytte innan det är sovdags för dottern :)

En enda av ca 15 personer jag känner har gått upp i vikt efter operationen och det är pga andra orsaker än att operationen misslyckades utan pga andra medicinska orsaker.

Ingen av dom lider av brist på annat än B12 och en på järn. Något dom tar som injektioner med jämna mellanrum.

Jag tror att det är mer skadligt att gå runt och vara överviktig och slita på leder, ligament, senor, organ mm än att göra en operation.
Brist på b-12 och järn är dessutom väldigt vanligt bland oopererade också :)

På de opererade håller man stenkoll på värden och vitaminer, det gör man inte på oopererade, så inte konstigt att det verkar vanligt med brister bland opererade :)

Fick detta medelande.

Notieficatli6on:m

Yodur Acco5untk Hcaas B8een Lyicmitbed Cfaseu IpD :3 PP-Cf3160-Lq001-Q42.c bzekcau2se

rfexcaentliy therresy beqen amctmivri8ty i3n youfr PqaypabIu a0ccouont t3hatb sete6msj unusuaely

c5ompxa3r9edg to yoxur norvmal3 ac8cobunt adctivitliesx.s

T4hvis iws pzar7t of ourz securittqy8 pr9oczessn aynd1 hwelpssw enns0uzreq that

PwayyplaI cyontin1ue to be6 safer way tto b8uy ognline3 .f Lehtps wonrk t4og4etuher tog rcegsatojre youpr

accrozunwtk. Ahfte0r3 yosu coamhpolete all owfb thje tkasks, wler sho8ulsdh r0espond within 7h2 hodurs.

Siunccoereqly ,

Payp6aIa

Undra om det är äkta:rofl:

Brist på b-12 och järn är dessutom väldigt vanligt bland oopererade också :)

På de opererade håller man stenkoll på värden och vitaminer, det gör man inte på oopererade, så inte konstigt att det verkar vanligt med brister bland opererade :)

Här tex. Kronisk brist på b-12 och folsyra. Ätit tillskott i flera år och kommer få göra livet ut. Ingen läkare har kunnat säga varför. Led av rejäl järnbrist i tonåren men det ligger otroligt nog stabilt för det mesta nu som vuxen.

Usch, hunden är hängig :(
Hon har inte alls samma energi som vanligt och vill helst bara sova.
Äter och gör ifrån sig som vanligt, vi får ringa vet i morgon om hon inte piggnar till

Vet en av 8 som har gått upp. Samma där. OP blev inte bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
53 722
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!