Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Insåg precis att klockan är 5 :nailbiting: Så går det när man "bara" ska fixa i ordning ett par kartor så de ser bättre ut.

Å andra sidan är tre kapitel helt klara :banana:

Det fjärde har jag inga kommentarer på att arbeta mot än så det får väl skickas in och vara lite hafsigt. Ger examinationerna något att leka med :angel::rofl:

Behöver fixa med introduktionen men allt annat är klart. Dubbelkolla formatering och läsa igenom igen bara.

Insåg precis att klockan är 5 :nailbiting: Så går det när man "bara" ska fixa i ordning ett par kartor så de ser bättre ut.

Å andra sidan är tre kapitel helt klara :banana:

Det fjärde har jag inga kommentarer på att arbeta mot än så det får väl skickas in och vara lite hafsigt. Ger examinationerna något att leka med :angel::rofl:

Behöver fixa med introduktionen men allt annat är klart. Dubbelkolla formatering och läsa igenom igen bara.

Var är du nånstans? Du kanske har skrivit det förr, men isåfall har jag missat det :o

Så jobbigt när djur blir sjuka. Hoppas den repar sig fort!

Själv sitter jag med morgonkaffet och cigg. Det har regnat i natt och luften känns något bättre!
Senaste 3 dagarna har vart såå varma, upp emot 35 grader men med luftfuktighet mellan 70 och 80% :wtf:

Typiskt svenskt att klaga på vädret? Det är väl bara och packa och dra om det inte passar :cautious::angel:

26168433_10155446695782620_4220561106126998372_n.jpg

Jisses, grisar KAN flyga. Jag har inte bakat "riktiga" bullar genom att kavla och skära bullskivor sen jag bröt nacken. Och innan dess bakade jag mest bullar som jag kunde slå ihjäl grannen med. Men de här saffrans... vad det nu är med kvarg, blev riktigt bra. Tur att jag skapade "kaffebrödbaksakuten" under Hem och hobby...

Suck. Var nyss på gymmet för första gången i år. Allt kändes bra och jag bestämde mig för att gå ut på vanliga avdelningen och träna lite där (håller mig annars till tjejavdelningen). De har trots allt bättre utrustning på den vanliga avdelningen.

När jag stod och kollade instruktionerna för en maskin som jag inte använt förut, då kom självklart en man fram och skulle hjälpa till. Helt oombedd kom han och började rycka och dra i allt och skulle ställa in allt så att det var på rätt sätt osv. Sedan skulle han såklart stirra på mig så fort möjlighet fanns. Det slutade med att jag gömde mig på maskiner han inte kunde se och gick hem tidigare än planerat. Jag blir TOKIG på att aldrig få träna ifred :banghead: :banghead: :banghead:

Suck. Var nyss på gymmet för första gången i år. Allt kändes bra och jag bestämde mig för att gå ut på vanliga avdelningen och träna lite där (håller mig annars till tjejavdelningen). De har trots allt bättre utrustning på den vanliga avdelningen.

När jag stod och kollade instruktionerna för en maskin som jag inte använt förut, då kom självklart en man fram och skulle hjälpa till. Helt oombedd kom han och började rycka och dra i allt och skulle ställa in allt så att det var på rätt sätt osv. Sedan skulle han såklart stirra på mig så fort möjlighet fanns. Det slutade med att jag gömde mig på maskiner han inte kunde se och gick hem tidigare än planerat. Jag blir TOKIG på att aldrig få träna ifred :banghead: :banghead: :banghead:

Så du i från?

Äter choklad :d
Massa kalorier över och inte ett skit hungrig, det löste lite choklad. Det går ju alltid ner :D

Surfar på IKEA med hockey i bakgrunden :meh: Funderar på att köpa en hurts och en uppsättning kastruller. Inte för att jag behöver sju stycken men det kostar 120 kr mer för sju än bara den kastrull jag vill ha. Sucker :cautious:

Jaha, då fick vi ta en ny vända till kliniken.
Efter täta promenader sen 14 igår eftermiddag har han skött magen på varje promenad och ibland även lagt en hög i boxen/hagen. Men när jag kom nu vid sjutiden stod han och flemade, dvs han hade ont. Tog ut honom och gick men det hände inget. Kollade om han ville beta men det var knappt. Närmsta veterinär tog som tur var emot trots en kvart till stängning när jag ringde (tur han är lättlastad) och där fick han smärtstillande och blev undersökt och slangad. Veterinären kunde inte längre känna någon förstoppning, inte ens i blindtarmen så vad det här berodde på kunde hon inte riktigt klura ut.
Under tiden slangen skulle på plats hänger hästen sig mot ena väggen och slutar andas. Djursjukvårdaren, veterinären och jag står och slår på honom för att han ska kvickna till igen och vi ser hur han liksom stänger ner i ögonen. Men rätt vad det är så stället han sig upp, genomblöt och andas häftigt.
Han brukar protestera och till slut hyperventilera och bli rätt svettig vid slangning men det här var lite äckligt faktiskt. Nåväl hem igen och fortsätta promenera. Gav en gröt med lusern och mash när vi kom hem, ordentligt uppblött med salt i och han slukade det så några såna till hoppas jag triggar hans törst.

Men gud så läskigt, hoppas han repar sig nu :heart

Scrollar lite jobbannonser på Platsbanken och Facebook. Lika bra att skicka iväg ett par ansökningar utifall sommaren inte blir som planerat! Mitt största problem är att mitt nuvarande ”kontrakt” går ut sista juni, tror det kan bli svårt att hitta något bara juli-augusti där jag dessutom ”måste” (:o) vara ledig v32 (medeltidsveckan). :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
97 98 99
Svar
1 975
· Visningar
53 405
Senast: ufot
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar