Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var iväg till min lokala fiskaffär och köpte sand. Så nu är mitt lilla kar igångsatt igen:sneaky:. Så nu får jag vänta på den "rätte" dv kampfisk hane:sneaky:
Ätit middag - än så länge är min mage snäll:bow: Slösurfar innan kvällsfika och dumburken

Har precis bakat kolakakor med hallonsylt. Hoppas att de stelnar lite när de ligger och svalnar. Följde instruktionerna, dvs att inte låta dem bli mer än lite bruna i kanterna, till punkt och pricka men är inte riktigt övertygad om att de är genombakade.... Fast det är GODA - man får väl äta dem med sked om det skulle bli för kletigt :D !

Syr ett TRÄNINGSlinne och äter ostbågar samtidigt. Känns härligt oanständigt. Älskar den kombinationen :D :D :D
Jag är oanständig :rofl: åt ett par nävar ostkrokar som "mellanmål" innan toningen idag :angel: men nu har jag sån mjölksyra o ben och mage så tror dom är förbrända :cool:

Ätit 100g pasta och 20 köttbullar. fortfarande 1120 kcal kvar!
Är något mer mättande än det, kyckling, potatis, fetaost, osv. Så lite pasta är ju typ luft.

Försökt med det i många år. misslyckas var gång. och vill inte operera mig.

Jag förstår inte varför man ijte vill operera sig om man redan lider av att vara överviktig? Ta inte illa upp för det är mina tankar och funderingar rent generellt.

Om man inte lyckas med att gå ner i vikt på egen, man mår dåligt psykiskt och fysiskt av sin övervikt och man kan få en operation som hjälpmedel ( för någon quick fix är det inte, det vet jag mycket väl efter att ett flertal av mina vänner gjort det ) för att kunna gå ner i vikt och behålla den varför tar man inte chansen?

Och som sagt var inte personligt riktat mot just dig Tranan utan bara en fundering. Det är många som vägrar operera sig men går runt och lider istället.

Det är nästan två portioner pasta, så jag tycker inte det är lite. En normal portion är 60 gram :) Har själv fått dra ner på pasta, så 100 gram hade jag kissat på mig av lycka att få äta :D
Och jag väger aldrig min egen mat så har noll koll på hur mycket en normal portion väger. Höpåsar har jag full koll på men 100 gram pasta säger mig nada och ingenting :o :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 993
· Visningar
54 026
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar