Skulle fikat med en vän snart, men fick avboka pga. intensiv huvudvärk. Han har dock inte svarat på mitt mess, så lite orolig över att han ska missa det och fara in till stan ändå..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Recept!Och jag har nyss stigit upp. I dag har jag mycket att gora och dagen ar upp hackad i sa konstiga delar. Jag ska traffa ett par nya klienter i dag med, som det later, oerhort ouppfostrade hundar men ganska snalla och inte utatagerande, och emellan dem ar det mote pa bussbologet. I dag ar dagen jag ska bestamma mig om jag ska kora hostterminen eller inte ... och jag har inte bestamt mig annu.
Jag har ocksa mer zucchini att ta hand om till frysen och maste bestamma med kompisarna nar vi ska ivag och plocka mer bjornbar. Det ar aldeles forskrackligt sa huslig jag ar och att det faktiskt ar riktigt kul att fixa med att fylla frysen.
I gar lagade jag en sorts "Turkiska Zucchini pankakor" jatte gott, men jag hade aldeles for lite salsa till. Jag har mer smet, sa jag gor lite salsa till i dag och ett par kottbitar till.
Recept!
En modell storre zucchini (ca 500 gr) riven och "urvattnad" (jag lagger "rivet" i en gammal handduk och vrider ur vatskan nar det legat med lite salt nagon halvtimma i ett durkslag)
en halv lok som fick ga med och bli riven och en "bunt" "spring onion" som jag hackade
Tre agg
en deciliter, ungefar, mandelmjol (jag forsoker vara snall mot magen och halla mig fran sad)
en rejal nave farsk persija
inte fullt lika mycket farsk dill
Jag hade i lite for lite chili flakes, nagon matsked eller sa, men jag gillar chilli
en deciliter, kanske, get ost (crumbled)
och ungefar en deciliter grovhackad mandel
Ha i lite oliv olja i en "non stick" panna och platta ut en stor matsked "batter" (vad HETER det?) och stek pa medel varme i ett par minuter per sida. Mycket mumsigt, men jag har nog i lite smoked paprika och nagon matsked chili i peppers i adobe sauce (Jag kor en burk i food processor och lagger matskedsvis vad som blir kvar i frysen, sa nagon matsked ... eller tva ... aker nog i nasta omgang)
Tack, det låter gott Batter är smet
Kanske borde nämnt att jag aldrig städat tangentbordet sen jag köpte det för bra många år sedan.Storstädat här hemma idag, röjt som tusan och plockat i ordning, börjar se riktigt bra ut igen.
Sen fick jag för mig att rengöra tangentbordet.... rätt skrämmande va skit det var under tangenterna, fick mig en tankeställare att kanske försöka undvika att äta vid datorn...
Visa bifogad fil 35240