Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, riktigt så hjärndöd kanske inte är nödvändigt :angel: men ridskolehäst-snäll. Dvs blir inte spänd av att jag blir det. Alla hästar runt mig är av den känsliga typen.

Tänk dig en riktigt nervig, tittig, svårriden unghäst som kastar sig, dansar i stallgången, kan inte vara ensam, osv. Men som har goda ridkvaliteter. Och var den behöver för slags ryttare för att mår bra och bli lugn och riktigt fin.
Fast tvärtom. Jag är hästen.

Lite så känner jag. Jag KAN rida och har fått goda vitsord för känsla och sånt. Men är så jävla rädd.
Jag vet en sån :) Söker eventuellt medryttare :)

Stått i stekande sol i 2,5 timme och mockat hage. Ingen skuggan och ingen vind. Blev lite snurrig och fick avbryta.

Nu skugga och dricka, sedan hem.

35550

Är bjuden till svåger m sambo på tårta och sen pub, är lika delar nyfiken och skeptisk :cautious: känns som att nåt är på gång, vi brukar inte umgås bara vi tre :cautious:

Tittar på dammsugaren. Gud vad jag är kär. Detta kan ev bli min minst konfliktfyllda relation nånsin.
SKORK kryper efter dammsugaren, corgisarna sitter under köksbordet, knäpptysta, och stirrar på den. Den ska heta Elisabeth, efter brittiska drottningen.

Bettan fastnar under spisen. Jag måste bygga nåt hinder.

Tittat på tapeter (på nätet) i jag vet inte hur länge och inte kommit fram till något :crazy:
Minnesvärd dag med andra ord 😂
Nä men har iaf tvättat och plockat, rensat svamp och ja det var väl i princip allt.
Hittade ett par fina ljushållare i ett skåp som jag trodde att jag hade gett bort till någon för länge sedan men där låg de och de blir ju perfekta i bastun!

CBC1F8F2-11C2-44D5-9AC1-82263CD9203D.jpeg

Jag ar vaken och har druckit upp forsta koppen kaffe. Just nu sitter jag och lyssnar pa blues medan jag vaknar ordentligt. (naja, jag har varit vaken i narmare 2 timmar ... men det ar Lordag sa det far ta lite tid i dag)
Jag har ganska mycket att gora i dag sa jag borde satta fart snart. :cautious:

Är det bara jag eller är det inte ovanligt mycket hem- och inredningstrådar här just nu :cautious: ?

Känns som att det är väldigt mycket dova, mörka men samtidigt starka färger, sammet, guld och djungel som gäller just nu.

Storhandlade på Willys på förmiddagen idag.
På em gick jag min efterlängtade promenad upp till Stordammen:banana:
Grillade korv. Plockade lingon och rönnbär på hemvägen. Så skönt!
Rensade lingonen och rönnbären när jag kom hem. Nu ligger de i frysen. Rönnbären ska jag ha till mitt fågelgodis i vinter.
Duschat och lagat mat - blev Oxpytt med stekt ägg
Ikväll ska jag fånga in och packa ner lite snäckor. Ska åka med föreningen på en Fiskloppis i Västerås. Hoppas på att sälja av lite, iaf "sniglarna"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 498
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 270
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar