Har plockat 3 kg odlade blåbär idag..... Majoriteten ligger redan i frysen, men jag sparade lite till en PAJ !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På väg hem från Göteborg igen. Mycket trevlig dag och mycket pengar spenderade. Eller ja, häften mot i våras
Nu ska jag hem och tvätta alla tyger och börja leta lämpliga mönster.
Garlic, coriander, cumin, oregano, salt, peppar, lime juice, apelsin juice, oliv olja, och vinager (tror inte jag glomt nagot).
Skar skaror i kottet och gnid in kottet med halften av kryddorna och garlic. Hall vatskan over resten och hall over kottet i en plastpase och marinera over natten ...
Jag kommer att sous vide sa jag halvtinar kottet sa jag kan rubba in kryddorna i kottet innan jag sanker ner det i vattenbadet och kor en 18 timmar. Sedan blir det grillen for "texture" och caramelizing av ytan.
Vänta nu lite här va.. har du på dig sjömanskostym men inga byxor??Sitter i uterummet med sambon och spelar Vänd10. Jag förlorar = har druckit för mycket öl. Men nu är sambon ute och pratar med grannkorna istället.. och jag kan inte gå dit för är fortfarande Kalle Anka-naken.
Så är det alltid. En gång glömde jag kavajen hemma. En annan gång både stigbyglar, stigläder och sadelgjordNär man åker på en liten tur så glömmer man alltid något. Den här gången glömde jag kolla packlistan jag skrivit och som följd glömde jag ta med diskborste och diskmedel. Sen har jag glömt att handla mat. Men jag klarar mig nog till i morgon.
T-shirt och inget mer. Nalle Puh-naken är väl mer rätt. Men hos oss heter det Kalle Anka-naken.Vänta nu lite här va.. har du på dig sjömanskostym men inga byxor??
Kalle Anka låter på något vis bättre gillar även hans röst - pricken över i:etT-shirt och inget mer. Nalle Puh-naken är väl mer rätt. Men hos oss heter det Kalle Anka-naken.
Om jag la inlägget om att jag har kissat på mig i den seriösa EM-dressyr-tråden istället för här? Kanske.
Det är sånthär som gör att jag hänger på Allmänt och helst i den här tråden
Ha! Grannen åkte med två vänsterstövlar.Så är det alltid. En gång glömde jag kavajen hemma. En annan gång både stigbyglar, stigläder och sadelgjord
Jag skulle behöva någon som bara app app app karamell du måste ha även detta och detta med dig
Jag är inte hemma men jag dansar runt till denna:Har kommit hem och dansar runt till denna:
Vi hittar dig här också, nakenfis. /seriös EM-dressyrtrådsskribent. *Mycket* seriös EM-dressyrtrådsskribent. Ser alla tävlingar iklädd nystruken tävlingsskjorta, nylagd mascara, putsade ridstövlar och hög hatt. Helst stående i korrekt position från första till sista start. Toapauser avklarade dagen före tävlingarna. Man måste planera, om man ska platsa bland de seriösa EM-dressyrtrådsskribenterna. *pfft*
Jag fick stanna och kolla på E4 till Gävle en gång för jag trodde jag glömt hästenHa! Grannen åkte med två vänsterstövlar.
Men rekordet slås av en annan bekant som åkte långt. Och väl framme upptäckte att han glömt lasta hästen. Den stod kvar med skydd och täcke i gången hemma.