Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
En uppdatering om dagen känns ju skönt men väljer man att vara borta två veckor - och hästarna är tillsammans i sin vanliga miljö i övrigt? - kan jag hålla med om att man får klara av att behärska sig lite eller så kan man stanna hemma.

Jag har tänkt fråga om en uppdatering när jag lämnat unghästen och han ska släppas ihop med en ny hagkompis i morgon, för det är ändå nervöst innan man vet att de kommer överens och att ingen är skadad eller uppstressad. Men när jag vet att han har kommit tillrätta i sin nya miljö så får jag ju stålsätta mig - även om det känns jobbigt! - och låta utbildaren jobba i fred och själv välja när hon hör av sig.
Ja de är hemma o går mest i hagen då det är unghästar, så inga nya rutiner eller något utan allt är "som vanligt". Hon vill dubbelkolla att jag kommer ihåg allt de ska äta osv men har ju fodrat dem massa förut så varför skulle jag glömma nu :O

Det förstår jag man kan bli orolig över! Med all skaderisk o så. Strongt av dig o stålsätta dig efter <3
 
Ahhhhhhhhhhh….
(Kommer ej palla putsa fönstret pga det ska snart målas och kittas om)

553789B8-0BF2-4EBE-943F-15742A83BD78.webp
 
Ja de är hemma o går mest i hagen då det är unghästar, så inga nya rutiner eller något utan allt är "som vanligt". Hon vill dubbelkolla att jag kommer ihåg allt de ska äta osv men har ju fodrat dem massa förut så varför skulle jag glömma nu :O
Så kan min stallägare också bli 🙃 typ ”glöm inte fylla på vatten, det är varmt ute”.

Så jag skickar ETT sms dagligen när hon är iväg: ”De lever.” :D
 
Jag ska aldrig åka och shoppa igen. Fy! Tur jag fick 1 kg godis från hemmakväll med mig hem, så jag kan trösta mig.

Så kände jag också efter senaste shoppingturen, totalt vidrigt. Var inne i varenda klädaffär i ett helt köpcentrum och det enda jag kom hem med var nya brandvarnare och öl till maken. :cautious:

Beställde sedan två mysiga stickade tröjor på nätet som kom igår, var supermjuka, snygga och passade perfekt och nu känner att jag att jag kanske håller mig till nätshopping framöver trots allt :banghead:
 
Så kände jag också efter senaste shoppingturen, totalt vidrigt. Var inne i varenda klädaffär i ett helt köpcentrum och det enda jag kom hem med var nya brandvarnare och öl till maken. :cautious:

Beställde sedan två mysiga stickade tröjor på nätet som kom igår, var supermjuka, snygga och passade perfekt och nu känner att jag att jag kanske håller mig till nätshopping framöver trots allt :banghead:
Ja jag handlar det mesta (läs, allt) över nätet men behövde få tag i nya strumpbyxor innan helgen.. jag fick köpt allt jag skulle ha men, jösses, vad dränerande det är! Och det var inte ens mycket folk. Jag tror det är alla intryck och ALLA GREJER! Vad ska folk med allt till? Varför finns det ens så mycket saker?!
 
Jag är trött och har tråkigt. Frustrerad och deppig över typ allt.
Sen inser jag att jag spenderat ungefär halva dagen med att försöka lösa ett problem som de flesta nog skulle tycka var en rolig/udda grej.

Jag behöver hitta en dörr på jobbet där det går att installera ett fyra meter långt handtag utan att det blir fel med brandsäkerhet etc. :angel:
 
Den är fin men jag vill ha mer åt det smaragdgröna hållet :)
Smaragdrgrönt verkar vara väldigt inne på bl.a. Mango i år, jag har köpt både en blus och en kappa i den färgen där den här hösten. Har nu kärat ner mig i följande två klänningar: https://shop.mango.com/gb/women/dresses-and-jumpsuits-short/flowy-chiffon-dress_37037726.html och https://shop.mango.com/gb/women/dresses-and-jumpsuits-short/velvet-crossed-dress_37059078.html

Framförallt den i sammet :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 245
Senast: Bison
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 272
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 257
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 071
· Visningar
34 438
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp