Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså @Soffan74 är det så mkt att få vänta 8 minuter vid ett vårdbesök? Det är ju människor som är på besök där och människor som jobbar där! Tänker att det är svårt att hela dagen ska följa ett tidsschema på minuten då?

Tror jag väntade typ 15 minuter hos tandläkaren senast och reflekterade knappt över det. Man räknar väl med lite marginal tänker jag? :)
nej, men inte varje gång. Och sedan är jag ute efter 7 minuter, hinner knappt sitta ned

Så tänker jag med. Jag försöker oftast vara där 10-15min innan, bara utifall att de är tidiga så ska de inte behöva vänta på mig. Jag tänker att om jag kan bidra till att göra deras dag mindre stressig genom att offra 10-15 min av min tid - ja, då är det lätt värt det!

Men om jag varit där 15min tidigt, och läkaren/kuratorn/tandläkaren/whatever är 15min sen är det kanske lite surt att behövt vänta 30min. Men samtidigt är det ju ingen som tänker "ha, ha, nu ska jag jävlas med den där godisklubba så jag går och tar kaffepaus innan jag hämtar in henne :sneaky:" :p
är alltid där i tid, minst 10 minuter innan, till varje vårdbesök
Det är väl OK att vänta OM man får någon hjälp när man går till dietisten pga sin IBS-mage...

är alltid där i tid, minst 10 minuter innan, till varje vårdbesök
Det är väl OK att vänta OM man får någon hjälp när man går till dietisten pga sin IBS-mage...

Fattar att det känns jobbigt, men ibland är det kanske svårt att konkret hjälp beroende på diagnos? Antar att du får kostråd osv? Ibland önskar man ju dock att det skulle finnas ngn quick fix! Själv har jag periodvis problem med ryggen, men det finns ju ingen bot för det rent krasst. Mer än att jag ska göra min övningar från sjukgymnasten, eller i akut läge få smärtlindrande.

Fattar att det känns jobbigt, men ibland är det kanske svårt att konkret hjälp beroende på diagnos? Antar att du får kostråd osv? Ibland önskar man ju dock att det skulle finnas ngn quick fix! Själv har jag periodvis problem med ryggen, men det finns ju ingen bot för det rent krasst. Mer än att jag ska göra min övningar från sjukgymnasten, eller i akut läge få smärtlindrande.
ja men det hinns ju inte så mkt på 7 minuter...
Min mage börjar bli verklig besvärlig nu. Och när jag försöker boka tid hos läkaren, så hänvisar de till dietisten

Har huvudvärk som suttit i hela dagen, misstänker att det omväxlande vädret är orsaken. Har varit sol, blåsväder, snö, regn och hagel här idag (idag också) :meh:

Filmade sååå gullig snutt på hunden. Tyvärr verkar jag i sinnesförvirringen filmat åt fel håll. Hur fan lyckas man ens med det?
Undrar om det går att vända det i datorn på ngt vis?

Alltså vad har hänt med mig? Jag gillar ju lönnfeta grevar i övre medelåldern. Nu är jag halvt insyltad med dels kalles-kaviar-snickare och dels italiensk maffia player med sportbil.
Ingen kan ju påstå att jag inte tänker utanför boxen iaf 😅

En kompis gjorde det. Hon har alltid varit söt. Men med rakat blev hon så vacker. Så jävla cool var hon i det!
Jag tror jag mest hade sett ut som en alien/conehead.
Du har väl jättefin hud?
Jag har ett alfons-huvud. Tycker jag är helt rund.

När jag var klar med mina behandlingar sa folk - va synd att du ska få hår, du har ju så snyggt huvud :rofl:
@Tonto - gör det. *Det växer ju ut ifall du ängrar dig.

Jag har ett alfons-huvud. Tycker jag är helt rund.

När jag var klar med mina behandlingar sa folk - va synd att du ska få hår, du har ju så snyggt huvud :rofl:
@Tonto - gör det. *Det växer ju ut ifall du ängrar dig.

Jag är nog mer lik en honungsmelon. Jag och sambon brukar säga att vi har melonskallar båda två. Det är ju fint att vi två meloner fann varann.. ;)

Min vän fick tyvärr cancer något år efter huvudrakningen. Hon sa att hon iaf inte behövde sörja hårförlusten iom att hon redan testat. Hon körde också på att "vad fan, det växer väl ut om det inte funkar" då hon rakade.

Jag ser redan nu att med min huvudform - näää!
Och så är jag ju rödlätt och bränner mig lätt sommartid och frussen resten av året. Jag behöver mitt trollhår. :D

Jag har slängt kläder! mycket kläder! så imorgon får jag handla nya! Synd att det bara finns en butik med mina storlekar! ARRRG, jag som inte ens gillar att köpa kläder till mig! :arghh:

Dålig smak, känner mig tjockare än vanligt! :banghead:

Sen trevlig personal som jag inte vet om de smilfikar med mig eller flörtar, :cautious:

Nåväl nu har jag iallafall lite pengar att köpa för!

Vad får du för råd av dietist? Min IBS blev väldigt mycket bättre när jag började äta enligt fodmapdieten. Fick vara väldigt strikt i början, jobbigt men så värt det!
Jag har också tänkt lite i de banorna för @Soffan74 .
Mycket av den mat du @Soffan74 äter blir de jag känner med IBS och en del andra magåkommor dåliga av.
Kanske kan du testa med foodmap?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 599
Senast: Grazing
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 045
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar