Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om jag ska raka av mig håret. Men av någon anledning så tycker jag att min hy är för ful för att det ska se bra ut att inte ha något hår? Jag känner mig ytterst logisk.

Varit en slapp dag idag.
Var iväg till min Vc och dietisten där. Sista gången jag går dit! Först 8 minuter försenad. Ute efter 7 minuter...:mad:
Hämtat ut min Apodos på Apoteket, glömde det i söndags.
Sedan hem och titta på dumburken.
Städade innerfiltrerna i stora karet, denna gång blev jag inte biten av någon ål:D
Lagt ut lite akvarieprylar. Igår blev en ny fodermatare hämtad - bytte mot ett gäng fina guppiesar:love:
Sålt lite fodertabletter, som ska bli hämtad i veckan

Men alltså @Soffan74 är det så mkt att få vänta 8 minuter vid ett vårdbesök? Det är ju människor som är på besök där och människor som jobbar där! Tänker att det är svårt att hela dagen ska följa ett tidsschema på minuten då?

Tror jag väntade typ 15 minuter hos tandläkaren senast och reflekterade knappt över det. Man räknar väl med lite marginal tänker jag? :)

Tänkte gå ut och gå och då började det ösregna så avvaktar lite. Har kommit och gått regnskurar hela dagen. Nu kan det få bli sol och varmt igen för min del :p

Funderar på om jag ska raka av mig håret. Men av någon anledning så tycker jag att min hy är för ful för att det ska se bra ut att inte ha något hår? Jag känner mig ytterst logisk.

En kompis gjorde det. Hon har alltid varit söt. Men med rakat blev hon så vacker. Så jävla cool var hon i det!
Jag tror jag mest hade sett ut som en alien/conehead.
Du har väl jättefin hud?

Men alltså @Soffan74 är det så mkt att få vänta 8 minuter vid ett vårdbesök? Det är ju människor som är på besök där och människor som jobbar där! Tänker att det är svårt att hela dagen ska följa ett tidsschema på minuten då?

Tror jag väntade typ 15 minuter hos tandläkaren senast och reflekterade knappt över det. Man räknar väl med lite marginal tänker jag? :)
Så tänker jag med. Jag försöker oftast vara där 10-15min innan, bara utifall att de är tidiga så ska de inte behöva vänta på mig. Jag tänker att om jag kan bidra till att göra deras dag mindre stressig genom att offra 10-15 min av min tid - ja, då är det lätt värt det!

Men om jag varit där 15min tidigt, och läkaren/kuratorn/tandläkaren/whatever är 15min sen är det kanske lite surt att behövt vänta 30min. Men samtidigt är det ju ingen som tänker "ha, ha, nu ska jag jävlas med den där godisklubba så jag går och tar kaffepaus innan jag hämtar in henne :sneaky:" :p

Hanterade precis en mkt uppretad kvinna som liksom stampar in i attack-mode pga att hon är SVINSUR över någon reklamation hon enligt henne inte fått bra hjälp med och ALLA är verkligen dumma i huvudet och KVALITEN suger ju verkligen och bara så vi vet så kommer hon ALDRIG SÄTTA SIN FOT HÄR MER.
Som avslut slänger hon upp sin väska på disken och bara "KALLAR DU DET HÄR KVALITET ELLER????".

Jag tittar lugnt på väskan och bara "nej jag håller med, det ser ju inte så bra ut, jag rekommenderar att du tar kontakt med Michael Kors-butiken om detta".

:D

Senast ändrad av en moderator:
Vi hade strul med transportföretaget Schenker hyr in för att köra till en av våra kunder. De hävdade att de försökt lämna pallarna på gården. Men att ingen tog emot. Så de tog betalt av vår kund för dubbel utkörning. De hade lovat att ringa innan de kom dit iom att man behöver lyfta av med truck. Ingen hade ringt vare sig oss eller den som skulle ta emot. Och trackingen gav noll info om var pallarna var.
Sambon krigade med Schenker om det och de lovade inte ta betalt för första utkörningen. Fakturan kom och de tog betalt iaf. Nu visar det sig också att kunden de skulle lämnat hos har haft folk arbetande ute den dagen. De kan omöjligt allihop ha missat och missats av lastbilen. De har alltså förmodligen inte ens varit där.
Vår kund hade dock en elev som älskar denne högt uppsatt hos Schenker. Kunden är snäll och rar. Men nu brann det! Så nu blir det andra bullar! :devil:
Det är alltid just den sträckan det strular hos och aldrig i resten av landet eller ens ordrar till andra länder.

Hanterade precis en mkt uppretad kvinna som liksom stampar in i attack-mode pga att hon är SVINSUR över någon reklamation hon enligt henne inte fått bra hjälp med och ALLA är verkligen dumma i huvudet och KVALITEN suger ju verkligen och bara så vi vet så kommer hon ALDRIG SÄTTA SIN FOT HÄR MER.
Som avslut slänger hon upp sin väska på disken och bara "KALLAR DU DET HÄR KVALITET ELLER????".

Jag tittar lugnt på väskan och bara "nej jag håller med, det ser ju inte så bra ut, jag rekommenderar att du tar kontakt med Michael Kors-butiken om detta".

:D

Vad fick du för respons? 😂
Gud, vad pinsamt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 599
Senast: Grazing
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 045
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar