Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen/loftet och funderar på gardinstänger. Är nog för korkad. Har aldrig haft gardiner. Vart fan ska själva hållarna monteras upp? Kommer de liksom döljas av gardinen? :cautious:

Har redan hittat en gardinstång jag ska ha. Problemet är att jag inte fattar själva monteringen rent estetiskt :p
Du borde ha kornisher hos dig! Finns i olika stilar. Just de här hänger i mitt sovrum, finns mer diskreta och mer barocka :)
20190507_100437.webp

Var just till tandläkaren och fick en ny (träffade henne dock en gång men har sedan dess haft en annan kille) och hjälp vilken skillnad! :eek::cautious:

Den förra pratade om att plocka bort visdomständerna och att jag gnisslade tänder så jag skulle kanske skaffa såna där skydd att ha på nätterna. Jag var tveksam dock då jag hade inga större besvär, så jag lade inga pengar på de sakerna. Jag talade om dessa saker för henne (var ärlig och försökte komma på allt jag kunde minnas) och från att jag gick in i rummet och sedan ut igen måste ha bara tagit 20 minuter (inklusive röntgen av tandsköterskan) :eek: Hon kollade bara lite mest snabbt och sa sedan att allt såg prima ut, hade jag inga besvär av visdomständerna så var det ju onödigt att plocka bort dem - gnisslandet, nä svårt att se skillnad på dem och frätskador (vilket jag vet beror på vad jag dricker), hon verkade mera misstänka frätskador om något men att det inte var så mycket.
Sen sa hon att det var onödigt för mig att komma varje år, jag hade ju inga hål eller så, utan att det räckte med 2-3e år (att det är mera tandhygienisten jag behöver gå till varje år) :eek: Ja tack gärna! :banana:

Nu funderar jag lite över skillnaden mellan dessa två tandläkare, och blir lite misstänksam :cautious:
Mot bägge! :rofl: Känns som att den ena tog allt för lite stort allvar och att den andra lite för slapphänt typ :laugh: Vem ska man lita på? O_o

Nu fick jag erbjudande om ett jobb som tidningsbud. Behovsanställning. Vet inte hur jag ska göra. Ringa upp och höra mig för om hur mycket det kan tänkas handla om? Frågan är om det går att kombinera med nuvarande jobb..
Kaos i hjärnan just nu..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 599
Senast: Grazing
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 045
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar