Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är verkligen såå illa alltså :crazy:

Ett annat företag som kör hem till oss här i buschen har noll problem med att lämna paket på anvisad plats antingen genom signerad fullmakt eller genom instruktioner i beställning eller via telefon. Inte Postnord... inte ens den gången då de möttes på trappen och jag precis hann hem för att hejda Postmord från att åka med vårt paket.

Jag orkar inte. Det är för mycket, med sjuk man och jobb och allt drama här.. Ska ringa chefen och be om två semesterdagar den här veckan för jag känner att jag är på väg ner i det djupa svarta hålet.

Ska stressa mig igenom en halvdag på jobbet idag.

Fick en rejäl skrämselchock igår och kroppen är därefter idag. Trots min mätare som varnar innan lågt blodsocker hann den inte med alls igår och jag har en blackout på nästan 1h där sambon kämpat för att få kontakt och tvingat i mig sött. Alla tecken jag brukar få på lågt blodsocker kom efteråt. Så när jag väl kvicknat till då började kallsvettningarna, stickningar i läppen, dubbelseende och hjärtklappningen komma så idag gör jag inte många knop.

Extra skrämmande då jag faktiskt hade mätaren i som ska varna. Tji för den tryggheten liksom.

Har för mycket att göra på jobbet för att vara hemma men jag är inte på topp idag. sambon var rätt skärrad han också.

Lite orosmoment är att imorgon ska jag resa till serbien med jobbet och att inte ha den trygghetskänslan med mätaren känns sådär.

Ska stressa mig igenom en halvdag på jobbet idag.

Fick en rejäl skrämselchock igår och kroppen är därefter idag. Trots min mätare som varnar innan lågt blodsocker hann den inte med alls igår och jag har en blackout på nästan 1h där sambon kämpat för att få kontakt och tvingat i mig sött. Alla tecken jag brukar få på lågt blodsocker kom efteråt. Så när jag väl kvicknat till då började kallsvettningarna, stickningar i läppen, dubbelseende och hjärtklappningen komma så idag gör jag inte många knop.

Extra skrämmande då jag faktiskt hade mätaren i som ska varna. Tji för den tryggheten liksom.

Har för mycket att göra på jobbet för att vara hemma men jag är inte på topp idag. sambon var rätt skärrad han också.

Lite orosmoment är att imorgon ska jag resa till serbien med jobbet och att inte ha den trygghetskänslan med mätaren känns sådär.
Fy så otroligt obehagligt!

Är mätaren hel?

Fy så otroligt obehagligt!

Är mätaren hel?

Japp, Nya systemet ligger i mobilen och är sprillans nytt. Den började varna när jag redan var "borta" så att säga. Det är nog det som jag finner mest obehagligt att det gick så fruktansvärt snabbt och jag hittar ingen förklaring till varför det skulle gå så snabbt.

Vaknade av att min KRY-psykolog ringde! Hade helt glömt att vi hade möte idag klockan 9 :o Pinsamt! Men hon tog det hela med ro och vi hann ta ett kortare samtal. Hon tyckte iaf att jag var på rätt väg med hur jag hanterar min utmattning/planerar mina dagar och var glad för min skull att jag fått min hypotyreosdiagnos och bytt läkare från den himla jeppen jag hade innan till en ”riktig” läkare.

Nu ska jag äta frukost.

Senast ändrad:
Nej. Katten hoppade in i bilen en gång (hade bildörren öppen) :D
Haha det gör mina också. Eller sätter sig på huven/sidospelarna och trycker nosen mot rutan och skriker om jag inte öppnar!

Apropå att hoppa in i bilar..! Lava, ocicaten utan självbevarelsedrift, hoppade in i hovslagarens bil en gång när vi bodde på godset. Han upptäckte det när han hunnit köra en bit och det hoppade fram en skrikande dåre i framsätet.
Har även hämtat henne i dåvarande grannens bil där hon suttit instängd i flera timmar. Hon hade hoppat in när grannen burit in matkassar och lämnat bilen öppen. 🐱

Sitter på kliniken och väntar på att Kejsarinnan av Allt ska få sina tänder fixade. Gått igenom en ordentlig kontroll UA känns skönt.
Tittat på en dyyyyyr dressyrhäst med en matte med dyra kläder, dyr lastbil och en DYYYR sadel som låg som skit..... Hoppas veterinären ser det med..

Har gjort klart dagens värsta uppgifter, dvs sitta i telefon och vidarebefordra viktiga uppgifter (😅) samt höpåsar som räcker till och med imorgon frukost.

Professorn väckte mig i natt och var orolig. Så inte sovit något vidare. Nu i morse hittade jag en stor fästing på golvet. HUR kan jag ha missat den trots att jag går igenom varje dag?? Undrar vart den suttit. Mycket äcklig. Han kom och visade mig den i morse. Här ligger ett monster så nu vet du.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 599
Senast: Grazing
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 045
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar