Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade tänkt cykla till stallet idag. Nu har himlen öppnat sig. Men man får väl vara glad att vi:
A - Får regn för grödor, brunnar etc..
B - Jag inte ska ut på Stureplan fullt fixad, utan bor i skogen och ska till stallet och kan bli dränkt och mitt smink bli likt Alice Cooper.

För det är mest hemstäd, och jag hatar hemstäd :angel:

Jag kompenserade det med att söka ett jobb jag gärna vill ha, men som ligger 7 mil bort.
Rent spontant känns det som att du var fel branch :laugh:

Nä men allvarligt. Kanske ändå jan vara något om det inte bara är städning enbart? Men jag har full förståelse givetvis om saknaden av din nuvarande kollega blir för stor

Edit: sista meningen är utöver ”nej men allvarligt” :angel:

Ja en månad till iaf :) Visst finns det ett endometriosteam på UMAS?
Ja, men du måste remitteras dit och då måste du ha diagnosen innan tror jag. De har 1,5 års kötid typ (jag blev ”remitterad” dit men tackade nej). Det var läkaren som opererade mig som skrev upp mig till teamet. Jag tror dock bara de har de mest svåra fallen.

Rent spontant känns det som att du var fel branch :laugh:

Nä men allvarligt. Kanske ändå jan vara något om det inte bara är städning enbart? Men jag har full förståelse givetvis om saknaden av din nuvarande kollega blir för stor

Edit: sista meningen är utöver ”nej men allvarligt” :angel:

Haha, ja saknaden kommer vara outsägligt stor!
Egentligen spelar det nog inte så stor roll vad jag gör, bara det kräver lite tankeverksamhet och inte är samma sak dagarna i ända. Nu går jag ju i samma lokal, samma rutin med samma smuts varje dag.. Jag har verkligen hamnat i fel bransch, men jobba måste man ju om man ska ha råd att shoppa tyg :angel:

Ja, men du måste remitteras dit och då måste du ha diagnosen innan tror jag. De har 1,5 års kötid typ (jag blev ”remitterad” dit men tackade nej). Det var läkaren som opererade mig som skrev upp mig till teamet. Jag tror dock bara de har de mest svåra fallen.

Aha ja, anade nästan det. Känner mig dum som inte gjort något åt detta innan 37 års ålder. Men bättre sent än aldrig, gissar att tomten inte kommer med klimakteriet i julklapp i år heller ;)

Aha ja, anade nästan det. Känner mig dum som inte gjort något åt detta innan 37 års ålder. Men bättre sent än aldrig, gissar att tomten inte kommer med klimakteriet i julklapp i år heller ;)
Tyvärr är det inte ovanligt att det fortsätter trots klimakteriet, så det är onödigt att hoppas på ;)

Det går nog knappt att ha en mer slapp onsdag än denna. Ligger just nu på en spikmatta och det värsta ajaj har precis gått över.
Har jag förresten skrivit redan att jag skurat i gästrummet? (Rummet där jag förövrigt befinner mig i med den helt klart finaste utsikten i hela huset med stora fönster och ser många kilometer med byn, kyrkan, åkrarna, skogen och sommarhagarna.)
Det luktar såpa fortfarande och :love:
Varför har ni det rummet som gästrum?! Låter ju lite onödigt att ha bästa rummet till det :)

Varför har ni det rummet som gästrum?! Låter ju lite onödigt att ha bästa rummet till det :)
Jag inte ni ;)
Det är lite för stort för att ha som sovrum på något sätt. Finns även tv och flera bokhyllor. Sedan gränsar den till flera andra mindre rum.
I mitt sovrum har jag däremot gardinerna för nästan 24/7 så utsikten är lite skitsamma faktiskt
Edit och varför valde jag just det rummet som sovrum? Jo för den har bra vibe och 2 st walk in closet :p

Det är märkligt hur svårt det har för att regna.... O_o Idag har det varit KALLT, mulet, småblåsigt (väldigt isig vind), och jag har vid ett antal tillfällen känt någon enstaka regndroppe i ansiktet. Men att det skulle komma en regnskur...näpp...HELT omöjligt!

Alltid en vinstlott att vara kvinna!

Håller med till 4,2 %
Det är märkligt hur svårt det har för att regna.... O_o Idag har det varit KALLT, mulet, småblåsigt (väldigt isig vind), och jag har vid ett antal tillfällen känt någon enstaka regndroppe i ansiktet. Men att det skulle komma en regnskur...näpp...HELT omöjligt!

Håller med till 100 %

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 618
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning