Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Städat ett kar idag
20190501_165226.webp

Måste säga att jag känner mig rätt nöjd med min söndags-onsdag....(liite svårt att hålla koll på dagarna ;) ) :D !

En promenad med hunden blev det, stallet är mockat och städat, höpåsarna packade. Maten blev god. Kakan - som jag har ätit en stor bit av till en mugg te - blev superb.... :d Jag experimenterade med mitt standardrecept på sockerkaka. Bytte ut en halv deciliter mjöl mot kakao, och öste i en rågad tesked snabbkaffepulver i margarin-vatten-blandningen. Mycket lyckat :) !

Har har det inte regnat pa tva veckor nu och det ar redan snustorrt ute i skogen. Prognosen (som brukar stamma mycket bra har) sager att det inte kommer att regna den kommande veckan heller. Brandrisken har redan blivit markant forhojd. Med tanke pa att vi har ett mycket torrt klimat pa somrarna ar det har inte lovande alls.

Sovit en stund. Hade egentligen kunnat sova mer, men vill inte vända på dygnet. Bättre att sova middag imorgon och gå och lägga sig tidigt imorgon.

Gick en promenad upp till Stordammen för att kolla om det fanns mygglarver kvar. Hittade inga, så de är nog kläckta.
Fick en timmes promenad iaf

Så krångligt det är att ordna med logistiken kring när man kan låna släp och när man kan åka och hämta grejer. Det vore så mycket enklare om jag hade ett eget släp - bara att koppla på och åka.

Ligger i sängen efter nästan en hel dag i shopping centrum. Jag hittade till dom som skulle ha presenter men hittade inget till mig själv

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 616
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10