Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fik kväll idag! Har grillat, tittat på sovande kaniner och plockat lite maskrosor som de fick knapra på.

Bifogade filer

• 2804FC35-9BC4-461B-9034-DE627AA5E0A7.webp
    2804FC35-9BC4-461B-9034-DE627AA5E0A7.webp
    215,6 KB · Visningar: 12
Försöker klura på hur vi ska få folk som passerar byn i motordrivet fordon att visa mer hänsyn. Kommunen säger att det är polisens uppgift att se till att trafikförordningen följs. Det känns som ett moment 22. Polisen har garanterat viktigare saker för sig än att kolla trafiken i vår lilla by.

Jag har ju kört lite väl hårt ett tag nu. Är lite för märkt av det. Så nu är det jag som ser till att vila mer, vara i stallet etc.
Ska snart åka och handla valborgsmat och någon smarrig efterrätt. Hoppas de har något bra lamm. Skulle vara gött med grillade lammracks ex. Vi har slut på det just nu. Brukar köpa hela lamm av en kompis. Men vi gillar lamm och äter upp det så fort. Borde köpa falukorv eller ngt för att det ska bli kvar i frysen. 😂

Problemet med att fylla frysen med tråkig mat är att man aldrig känner sig inspirerad att laga och äta den, så då står man där med frysen full och får ändå gå iväg till pizzerian för att få sig något att äta :cautious:

Så fortsätt med lammen!

Sitter på jobb och är både trött och grinig. Skällde ut min chef via mail igår och har inte fått någon respons på det. Blööö….

Idag är det matfestival i orten. Och givetvis mulet och trist. Kommer säkert regna bara för det. Just idag vill jag ha sol!

Nu är jag i valet och kvalet om jag ska ge mig ut och mota nazister i morgon eller inte. Vill, men vet inte om jag orkar.

I Ludvika? Jag är eventuellt också på väg dit, men tvekar av samma skäl. (På vägen att återhämta mig från en väggkonfrontation är viljan ofta större än orken, och priset betalas tyvärr efteråt...)
Måste bestämma mig VÄLDIGT snart...

Vaken. Pigg som en Uggla. Ont i hals och diverse kroppsdelar. Blev sent igår. Såg brasa, två gamla vänner, kyrkokör och lyckades somna sen framför en film runt tretiden inatt.
Nu är iaf hästar ute och stallet färdigt såhär långt.
Så ställer telefonen på ljudlös och godnatt 🦉

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 535
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 620
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar