Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gått igenom min planering som brukar vara liiite mer ordningsam men nu vet jag inte vad som hände. Har lyckats dubbelboka en grej på fredag :banghead:
Och sen är frågan valborgsmässoafton är det lektioner som vanligt men inga på onsdag. Kommer av någon anledning inte in i de dokumenten :rage: :arghh: så just nu kollar jag i den något röriga almanackan som är alldeles för liten och skrivit med bitvis stor text och bitvis ser jag inte vad det står.

Måste sätta på kaffe detta håller inte

Ätit glass och samtidigt googlat om bakterier i glass. Den var nämligen inte helt frusen när jag skopade upp den, längre ner i frysen låg termometern och där var det -18 dock. Har lagt termometern där glassen låg (ligger) nu, översta hyllan och jag vet att dörren inte sluter helt tätt där för det blir alltid fullt med is på den hyllan. Nu är min fundering om jag kommer bli matförgiftad eller ej. Men kombinationen glass-sug och ont i halsen gjorde att jag tog risken :o.
Men jag kommer nog inte äta färdigrätten som ligger på samma hylla.

Bakterier växer inte vid minusgrader, så ingen fara på taket alls :).

Det ar dags att starta dagen igen. Jag har laddat ner en ny bok och tankte borja fixa med sadlar och annat som ska saljas i dag, jag maste ocksa kopa "potting soil" och efter att jag kort bort husbussen.
Oh well ... nu ar det Mondag igen :cautious:

Denna veckas Olof Röhlander diskuterar något som han kallar för "myrstegsprincipen":

"Det visade sig att människor som registrerade små segrar i vardagen - small wins - både mådde bättre och lyckades bättre än de som bara jagade de stora vinsterna (Big Wins), eller som fokuserade på alla små dagliga bakslag."

Tycker att det låter vettigt :up: !

Jag är på konstert.eller ja, den börjar om 1,5 h.
Sitter längst fram! Här ska han sitta, herr Norgren:
15565544201605490564126266406650.webp

Pappa fick prata med skolan dag. Jag tänker inte ens försöka maila angående inlämningen (det är samma lärare som tycker mail är en osäker skit men har både öppen insta o fb 😅), hon hade tydligen sagt till pappa att jag ska "rycka upp mig" trots att han förklarade att mormor hade dött. Så pappa fick prata med rektorn istället, rektorn sa att det är lugnt och att jag gott bara kan vara hemma och ta det lugnt några dagar. Sedan fick pappa också prata med min klasslärare (klassföreståndare?) och hen tyckte att detta var "ännu en ursäkt" för att jag ska kunna vara hemma och vara lat... ibland vill jag bara tappa hoppet om mänskligheten. Alltså seriöst? För ja, det är ju sååååå roligt att förlora någon som står en nära??

Men inlämningen kommer inte in idag hur som helst. Det finns inte på kartan. Hjärnan hänger inte med och jag kan inte tänka klart, och absolut inte skriva en inlämning (dessutom tyckte ju skolans rektor att det är lugnt).

-2 i morse när jag åkte till jobbet.
Jobbat. Sedan hade jag en tid för mammografi. Råkade komma dit en timme för tidigt, men jag fick gå in då
Sedan hem och fixa lite i karen

Myser med katten i sängen och tittar på middag med mitt ex. och kivar med gubben :D.
Han påstår min selektiva hörsel är igång igen ( livet är mkt roligare då)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 543
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 622
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA