Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här ballongen köpte vi till stora barnet sommaren 2003. Heliumet kröp ju ur rätt snabbt, men vi blåste in luft i den istället, troligen sommaren året därpå. Sedan har den bara funnits där. Och håller fortfarande luften. Det är lite coolt. :D

20210719_161444.webp
 
Den här ballongen köpte vi till stora barnet sommaren 2003. Heliumet kröp ju ur rätt snabbt, men vi blåste in luft i den istället, troligen sommaren året därpå. Sedan har den bara funnits där. Och håller fortfarande luften. Det är lite coolt. :D

Visa bifogad fil 73951
Vi har också en med Greta gris. Visserligen bara kanske 2 år men ändå! Otroligt att luften håller så länge !
 
Har idag efter jobbet hunnit med att handla lite hundmat och mat till mig, promenera hundarna och stretcha den ena, fixat med fb-sida för bilder och kollat upp info om en utbildning som verkar intressant samt skickat förfrågan om mer info från skolan. Känns ok ändå, fast någon ordentlig mat har jag förstås inte ätit. Ska ordna något nu och sedan sova.
 
Tänker på dagens besök på zoo/nöjespark. Det är f-n inte lätt att ha småbarn i detta nu. Att försöka få dem att hålla avstånd, inte pilla sig i ansiktet, inte stoppa händerna i munnen (inte, inte, inte), parera för alla människor som inte verkar bry sig om avstånd heller. Ständigt dåligt samvete för att man också var en av de där människorna som gick på zoo/nöjespark för att man vill försöka göra något kul för sitt barn, det ska ju vara säkert. Men det känns inte som det blir kul heller för det känns som man bara tjatar och mår dåligt. Damned if you do, damned if you don’t.

Barnet verkar ha haft kul i alla fall så… imorgon ska vi åka och bada på samma ställe 🤯 Men vi ska åka dit tidigt.


På riktigt. Jag orkar inte med den ständiga oron och det känns som ingen annan bryr sig längre 😭
 
Jag sitter och messar med en sådan skum snubbe. 😅
Såg en billig digitalkamera till salu på marketplace - den verkar snäppet bättre än det gamla åbäke jag har så jag skickade ett mess och undrade om den fanns kvar.
Jadå, den fanns kvar och han specade vilken modell det var.
Sade glatt att "Jag tar den! Var finns du så att jag kan komma och hämta?"
Fick tillbaka: "That’s great but first off, how much are you offering?"
Och svarade: "Oh, haha, I thought the price was set.
😅
So I guess I'd be ok with 35, but if I could have it for 30 it would be even better.
😁
" (det var ju inte en auktion, men tänkte att man kan ju chansa. ;) )
Fick tillbaka: "Hi, I’m actually selling it for a friend who’s not on eBay etc, so it would have to be £35. If you’re still interested, I’m in the Damcroft area."
Alltså bara tala ur skägget, karl! VAR kan jag hämta kameran, är det så svårt?! O_o Jag skrev ju att jag var okej med ursprungspriset.
Visade sig handla om en något äldre och kanske en smula paranoid gentleman som ville försäkra sig om att jag inte var en sådan där "scammer". 😅 Han erkände att han hade kollat upp min facebookprofil och hade några intressanta frågor om tarantellerna han sett där. Okejdå liksom. :)
 
Vaken, ska duscha.

Är typ 12 grader ute :D

Idag ännu längre dag än igår men iaf lite kollektivt resande och inte bara bil. Om jag kommer iväg på besöket på kvällen, det beror lite på vad som händer på dagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 405
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 985
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 429
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp