Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Prova @bettysmatte ... Nu sa den Mexikanska kompisen ocksa att de flesta ater vattenmelon med skalet (och liknade det med att Maken ater karnhuset i applen) men jag ar snall och delar med hundarna sa de far skalet och lite av det sota roda fruktkottet. Hundarna och jag ater upp nastan en liten vattenmelon om dagen nu nar det ar varmt, numera med flingsalt och Merquen pa fruktkottet. :p
 
"Någon gång vilket år som helst" eller? :rofl:

Om vi säger såhär ingen har återkopplat idag iaf 😅 Läcker (eller ok jag kan ana en droppe) precis i infarten där röret går in i väggen och ner till stammen. Packningen sitter nog halvbra mot där. Är nu helt säker på att jag måste riva hela väggen. Kommer absolut inte spola mer i handfatet nu 🤭
 
IMG_20210719_164953_201.webp

Lika sliten som sin matte 😆 Ska kolla till hästarna nu sen åka och bada så man kvicknar till igen.

Brukar ta några dagar innan man återhämtar sig 🤣 Bara tur i oturen då att Hästarna vill ha frukost imorgon trots att de går ute.
 
Om vi säger såhär ingen har återkopplat idag iaf 😅 Läcker (eller ok jag kan ana en droppe) precis i infarten där röret går in i väggen och ner till stammen. Packningen sitter nog halvbra mot där. Är nu helt säker på att jag måste riva hela väggen. Kommer absolut inte spola ner i handfatet nu 🤭
Jag tycker att det är imponerande att du ens upptäcker en läcka stor som en droppe. Det hade nog fått droppa bra mycket mer innan jag hade upptäckt det.... :o:p
 
Ja, vattenmelon är ju gott att ha i en matsallad också :up:

Jag har gjort sallader till nastan varje maltid over halva sommeren nu ... sedan forsta varmeboljan. :p Alla mojliga bar och frukter slinker ner just for kontrasten mellan sott och salt. Jag ringlar garna balsamic vinegar over saladen ocksa. Vi har en liten butik i sta'n som saljer oliv olja och balsamic vinegar ... Min favorit balsamic ar en med fikon och en vit balsamic med aprikos ... har ar lanken till butiken
 
Första jobbdagen efter semestern idag och dessutom är jag utlånad till den förra kliniken jag jobbade på pga kris hos dem. Jag har vart helt förvirrad idag :rofl: Gick bra ändå och kollegorna fick ett skratt när jag sprang och letade min kaffekopp som jag glömde ta med mig från kaffemaskinen 😅 Är dyngtrött och har känning av magkatarr dock, blev stressigt och virrigt. Men kopplar av i soffan med katterna så har det fasligt mysigt just nu :love:
 
Jag har gjort sallader till nastan varje maltid over halva sommeren nu ... sedan forsta varmeboljan. :p Alla mojliga bar och frukter slinker ner just for kontrasten mellan sott och salt. Jag ringlar garna balsamic vinegar over saladen ocksa. Vi har en liten butik i sta'n som saljer oliv olja och balsamic vinegar ... Min favorit balsamic ar en med fikon och en vit balsamic med aprikos ... har ar lanken till butiken

Jag har blivit beroende av crema di balsamico den här sommaren... jag har haft det på alla sallader tror jag! :laugh:
 
Fö är jag aningens svagbegåvad som frågar sambon: ”varför är det en stol på baksidan av trucken?”
Fattade inte funktionen riktigt.. Ska någon åka med? När måste man sitta bakom för att bäst manövrera etc? O_o
Sambon kollade på mig med bestört blick. Han hade vikt upp stolen i hytten när han laddat det. 😂
8342038B-82C2-40E6-A393-6B09916E7636.webp
 
För ett tag sedan när jag handlade var det en man som var orimligt irriterad över att butiken inte hade otvättad färskpotatis, han hade en lång utläggning för en (ganska ointresserad) man ur personalen om hur mycket bättre det var med otvättad potatis osv, osv. Han gav aldrig upp! Tänkte jösses, vilken människa :cautious:


I förrgår när jag handlade, hade de otvättad färskpotatis i ovan nämnda butik. Och jag köpte den. För jag tänkte att om han var så passionerad över detta faktum måste det väl kanske ligga något i det trots allt :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 405
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 984
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 429
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp