Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsatt med sköljning av örat nu på morron, ska förhoppningsvis lösa sig vartefter....Men inget vidare att stå för länge vid diskbänken i samma snea position, blev ju nästan vimmelkantig....Men så irriterad jag blir. Bara för jag fick ställa in det sista HR-mötet förra veckan får jag stå ut att åka in på "skiten" mitt under SEMESTERN. Jättejippe. Verkligen.
 
Vi har fågelkaos här. Ca 30 småfåglar som cirklar runt och skriker. De började igår och vi fattar inte riktigt vad de håller på med. De är heller inte lättskrämda. Sist det hände så hade en rovfågel tagit en av dem, men vi har inte upptäckt någon rovfågel.
 
Vaknar upp till denna dag och känner mest ”SKJUT MIG”.
Inte nog med att jag ev kommer tvingas till ett två dm brett förjävligt aluminiumfönster med i bästa fall fuskspröjs. Nu ska rören under målarrummet bytas vilket innebär att jag inte kommer kunna måla på minst 3-4 månader. Ger fan upp
 
Hade tänkt gå upp runt kl 6 idag men somnade om när maken åkte och vaknade vid 7 :p Barnen har sovit borta i natt så jag hade inte dom att tänka på heller. Men men när jag väl gick upp tog jag hunden och min skadade häst på den dagliga promenaden innan dom fick sin frukost. Sen rullades sig hunden i bajs.....så jag fick tvätta henne när jag var klar med hästarna. Roligt, verkligen.
Sen tiggde dom små sötnötterna i buren inne om frukost och katten krävde också frukost. Men efter det var det min tur att få frukost och börja jobba :p
 
Vi har fågelkaos här. Ca 30 småfåglar som cirklar runt och skriker. De började igår och vi fattar inte riktigt vad de håller på med. De är heller inte lättskrämda. Sist det hände så hade en rovfågel tagit en av dem, men vi har inte upptäckt någon rovfågel.

Lyckades filma lite så sök på nyckelpiggen på Instagram
 
Lämnade det rörigaste meddelandet till mäklaren någonsin nyss, så nu sitter jag och gråter av skrattskam.
Ville säga "Hej, EZMK här och det gäller huset x. Du får gärna höra av dig när du har tid tackochhej"

Men det började med att jag fick en bubbla i halsen och av det stressade ur med ett "ööhhh hej oj, det är EZMK alltså och eh det gäller huset x som om du kan ta och svara så har jag några frågor eller öh bud. -lång tystnad- tack"

JAG ORKAR INTE 😂
 
Har nu stärkt av kaffe komponerat ihop ett synnerligen syrligt mail i fönsterfrågan...
Bara för att jag är på dåligt humör stör jag mig nu också på min kompis. Vi har bokat lunch idag. Nu messar hon ”jag blev lite hungrig så jag äter innan men det blir kul att ses”!
NEJ det blir inte kul att sitta och käka lunch medan du kollar på....
Och JA jag VET att hon är ätstörd men jag känner bara :arghh:
 
😫 kompisen jag umgicks med i söndags blev sjuk igår och har covid. Vi hade studentmottagning igår, visserligen ute på luftig loge och ett sällskap vid varje bord. Känns hemskt om jag skulle vara en del av en smittkedja.
Fördelen är att 70 % är fullvaccinerade av de som var här. Och kompisen och jag umgicks utomhus.
Men inget jobb idag utan istället provtagning och vänta in svar. Känns lite knepigt att åka och ta covidprov när man känner sig fullt frisk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 325
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
437
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
14 472
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp