Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha! Men du kör dina istället alltså? :). Har du varit med om någon olycka eller bara äldre (vet ju inte hur gammal du är :angel:) och försiktigare ? Men trevligt som sagt med turridning; har inte turridit på ett gäng år och då på Islandshäst nära här hemma :). Jag tycker bäst om ridningen men körning är med riktigt trevligt :love:. Min häst är dock inte körd på tok för länge pga trasigt hjul på rockarden...Måste ta tag i det så jag kan köra igen...!
Ja, jag har ju små b-ponnys så alternativet att rida finns inte :)
Är ridrädd sedan ett halvblod stack med mig när jag var runt 14 år.
Och ja! Laga vagnen :love:
 
Ja, jag har ju små b-ponnys så alternativet att rida finns inte :)
Är ridrädd sedan ett halvblod stack med mig när jag var runt 14 år.
Och ja! Laga vagnen :love:
Men fy så otrevligt :crazy:, jo det behöver jag fasen göra. I vintras hade jag tur som fick låna en stallkompis rejäla pulka så då passade jag på att åka i den och pållan var helt obekymrad, ungefär som hon hade dragit för en vecka sen senast :love:.
 
Försöker vänja av Kung Puck med att slavarna host vi inte ska släppa ut honom när han börjar skrika vid halv fyra tiden 😴 Går sådär, jag vaknar ju men min sambo sover vidare som en sten trots att jag putta på honom att han skulle gå upp. Förstår inte hur man kan sova så hårt, jag vaknar av minsta lilla ljud ..

Men men, välbehövligt regn har trillat ned på morgonen och nu är de dags att göra något vettigt 🤣
 
Men jag blir galen!:banghead:
Skulle ju haft telefontid med annan läkare idag. Nu ringde sköterskan och meddelade att det inte blir IOM att ”de tiderna är för akuta saker”. Eh, jaha.. Och detta är inte det tydligen.
Sen säger hon att de kollat och jag ska ha fått ett nytt recept den 1:a. Det var då jag var hos läkaren som vägrade skriva ut trots att jag följt hennes dosering. Känns alltså rätt osannolikt att hon gjort det. Speciellt IOM att jag ju kollat på vad för recept som ligger på 1177 efter det.
Jag frågade om de var säkra och sa att jag inte sett det. Men sköterskan kollade och det stämde. Ok, skitbra! 👍
Avslutar samtalet och kollar recepten på både 1177 och Apotekhemsidor. Inget recept!
VAD FAN?!
Det går ju heller inte att ringa dit och få tag på någon. Utan man måste lämna meddelanden och joxa och hoppas att de ser det och hinner ringa tillbaks innan dagen är slut. 🤯
Jag orkar inte!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 324
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
436
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
14 427
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp