Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är ridrädd :) Eller ja, numera rid-försiktig kanske :) Tycker körning är roligare men rider ibland för omväxling.
Jaha! Men du kör dina istället alltså? :). Har du varit med om någon olycka eller bara äldre (vet ju inte hur gammal du är :angel:) och försiktigare ? Men trevligt som sagt med turridning; har inte turridit på ett gäng år och då på Islandshäst nära här hemma :). Jag tycker bäst om ridningen men körning är med riktigt trevligt :love:. Min häst är dock inte körd på tok för länge pga trasigt hjul på rockarden...Måste ta tag i det så jag kan köra igen...!
 
Senast ändrad:
När man med lite jobb självständigt med ponnyn som aldrig gör något extra, får den så känslig och ivrig till jobb att det bara är att tänka, så gör den :love:
Jäklar vad hon tog i i steg och form också. Trots att det blev lite jobbigt.

Ponny fick morot som tack för den superhärliga sista ridlektionen för säsongen. Oj vad jag ska surfa på den här känslan så länge det bara går. :up:
 
Suttit på gatan och vinat med en kompis. Nu när jag kom hem så inser jag att ett gäng grannar spelar rumba på innergården och dansar :love:
Sommaren levererar onekligen! Känns som att jag är i Havanna!

 
När man med lite jobb självständigt med ponnyn som aldrig gör något extra, får den så känslig och ivrig till jobb att det bara är att tänka, så gör den :love:
Jäklar vad hon tog i i steg och form också. Trots att det blev lite jobbigt.

Ponny fick morot som tack för den superhärliga sista ridlektionen för säsongen. Oj vad jag ska surfa på den här känslan så länge det bara går. :up:
Härligt! :love:
 
Var en i skolan som hejade på mig när jag gick förbi O_o
Vet inte vem det var eller om han kanske bor i samhället jag går i mycket med hundarna, för då hejar jag på allt möjligt folk. Stör mig lite på att inte veta vad det var för någon :cautious:

Och så är min mamma sur/ ledsen/ upprörd igen :confused:
Jag förstår inte varför men orkar inte bry mig heller, har fullt upp själv och det verkar inte ha hjälpt senaste gångerna när att jag försökt hjälpa till. Har frågat lite och försöker vara snäll men jag orkar inte ta hennes mående också.
 
Ligger i sängen och har ÄNTLIGEN både bytt sängkläder och dammsugit golvet. Hade behövt göra det för länge sedan, både sängkläder och golv var så äckligt att jag knappt ville röra något av det, men energin har verkligen inte funnits. Inte för att jag var så mycket piggare nu egentligen, men hölls vaken av att skumma grannarna levde runt lite igen. Den här gången ville en skum typ (tveklöst drogpåverkad) prata med mig om hundarna när jag var ut och rastade dem. Riktigt obehaglig typ som vi lyckades smita från relativt snabbt iaf.
 
Öhm. Såg precis en annons om ett jobb som skulle finnas i en stockholmsförort. Står sedan i annonsen att man bör ha god lokalkännedom inom Borås :cautious: Tror visst att deras annons hamnade liiiite fel.
Jag hittade en superspännande jobbannons för ett par veckor sedan men kunde inte riktigt begripa hur jag hade kunnat missa att det låg ett så pass stort och intressant företag i den lilla byn Houston, som jag kör igenom på väg till stallet ett par gånger i veckan. Efter lite efterforskningar visade det sig att företaget naturligtvis ligger i Houston, Texas - inte Houston, Renfrewshire. Kändes ju väldigt logiskt att det skulle ligga i en stad med drygt 2 miljoner invånare istället för en lantlig by med 7000 pers :p Jag rapporterade felet och ett par timmar senare var annonsen borta.
 
Jag äter lite godis och försöker bli vän med tanken att det är dags att jobba igen imorgon. Min lediga dag blev i alla fall helt perfekt och jag har varit oväntat produktiv! Joggat en sväng, gått i affärer i en timme eller två, läst ut min bok, rensat ur & organiserat den kökslåda som vi länge kallat "the drawer of shame", lagt kakelplattor på altanen, vattnat överallt samt skrubbat hela duschen med tandborste och rengöringsmedel. Jag överdriver inte ens med det där sistnämnda, jag gjorde verkligen det. Försvarar mig med att det verkligen behövdes, det hade kommit rätt bra med mögel i flera av fogarna mellan kakelplattorna. Vi ska renovera badrummet och få till bättre ventilation där inne - snart...
 
Trött igen, men ganska nöjd ändå. Hunden är promenerad och glad och jag har popcorn och GT liksom, det är min Fredag idag. :D
Har inte hunnit med något alls av det jag tänkte hinna ikväll eftersom det strulade på jobbet, men jag har köpt två nya petunior i alla fall. Det räknas väl som en plikt och syssla? :angel:
 
Har också lyckats hamna i en persons drama i tarantellgruppen och det känns så himla trist - det var ju mitt sköna kravlösa umgänge liksom, och nu är där en människa som känner sig utanför på olika sätt och väljer att anförtro sig till mig. SUCK! Jag är ledsen, jag gillar den här människan och tycker hen verkar jättefin, men jag orkar inte lyfta och försäkra folk jag knappt känner.
Inte privat på min egen media liksom, mest vill jag ge hen en bepp över bakhuvudet och säga "Skärp dig!" men det är nog inte särskilt lämpligt. 😅
 
Ledig idag så klev upp 05.15, den inre väckarklockan tillåter sällan långa sovmornar :D

Tar det dock lite lugnt och ute är det strålande sol :banana: Dagen kommer sedan att bjuda på aktiviteten gräva upp alla jordgubbsplantor, i morgon kommer en granne och skalar av ytlagret -a k a ogräslagret-, sen ska markduk läggas, planten ska grävas ner, ramen återställas och nätas :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 324
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
436
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
14 427
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp