Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Smaksatt kaffe är gudomligt och finns i alla möjliga smaker! Kahls brukar ha riktigt bra och deras kedja finns väl lite här och var.
Det låter onekligen gott och billigt att bara ta i en nypa kardemumma o sen hä på sitt vanliga kaffe. Jag ska testa det, vore trevligt med billigare variant om det ändå blir lika gott :D Jag hade inte ens tänkt på att man kan göra det :confused:
Värt att prova :D
 
Alltså öronen 😍
(Fortsätter titta på älgvandringen)
1E4CFFBF-F540-4E97-9C51-5A9F2B7B8BF9.webp
 
Framför allt så mår nog katten inte bra :( Har också en gammelkatt som aldrig kissar fel, så hade han gjort så efter 14 års felfrihet hade något varit riktigt fel.
Jo något är de ju. Min sambo vill tyvärr inte höra på de örat så jag är just nu den elake djurhataren osv..Han fråga om jag skulle ta bort hästen om han kissa på fel ställe .. Men de är inte riktigt samma sak.
 
På hemvägen från morgonens hundpromenad ser jag en kille sitta vid busshållplatsen utanför närmaste grannen. Jag går dit och frågar om han väntar på nån, om han väntar på skjuts. Men det gjorde han inte. Det är mitt ute på landet och hållplatsen används bara av skolbarn. Så han verkade lite malplacerad där han satt.

Strax stannar en bil med ett äldre par. De hade sett pojken tidigare på morgonen och nu kört förbi honom. De har själva ett barn med downs och blev oroliga att pojken skulle vandra vidare ut på den stora landsvägen. De hade kontaktat skolan som mycket riktigt saknat honom och skulle skicka skjuts.

Vi pratade, och efter en stund kom skolans lilla buss. Den lite trumpna killen blev riktigt glad.
Slutet gott, allting gott. Det var en väldigt lång promenad pojken tagit och han var alldeles vilse. :heart
 
Jo något är de ju. Min sambo vill tyvärr inte höra på de örat så jag är just nu den elake djurhataren osv..Han fråga om jag skulle ta bort hästen om han kissa på fel ställe .. Men de är inte riktigt samma sak.

Han får tycka vad han vill men katten mår ju inte bra, något han borde vilja kolla upp om han nu bryr sig så. Ta henne till veterinär och gör iaf en seniorkontroll. Det kan faktiskt vara något som lätt går att åtgärda.

Att göra ingenting är inte ett alternativ.
 
Han får tycka vad han vill men katten mår ju inte bra, något han borde vilja kolla upp om han nu bryr sig så. Ta henne till veterinär och gör iaf en seniorkontroll. Det kan faktiskt vara något som lätt går att åtgärda.

Att göra ingenting är inte ett alternativ.
Nej självfallet inte. Ska boka tid nästa vecka hos vår veterinär. Vill ha hens åsikt. Som sagt de är världskrig hemma just nu. Och jag är ganska less känner jag.
 
Fick precis reda på att psykologens sambo har testat positivt för Covid-19, och hen själv har symtom. Vi träffades i tisdags. Jag var på kontoret igår... Har inga symtom utom pollenallergi, så nu är man ju lagom nervös :cautious:
Psykologen lär få svar på sitt test imorgon.

Mailat jobbet och frågat hur jag ska göra (schemalagd på plats imorgon). Wah.
 
På hemvägen från morgonens hundpromenad ser jag en kille sitta vid busshållplatsen utanför närmaste grannen. Jag går dit och frågar om han väntar på nån, om han väntar på skjuts. Men det gjorde han inte. Det är mitt ute på landet och hållplatsen används bara av skolbarn. Så han verkade lite malplacerad där han satt.

Strax stannar en bil med ett äldre par. De hade sett pojken tidigare på morgonen och nu kört förbi honom. De har själva ett barn med downs och blev oroliga att pojken skulle vandra vidare ut på den stora landsvägen. De hade kontaktat skolan som mycket riktigt saknat honom och skulle skicka skjuts.

Vi pratade, och efter en stund kom skolans lilla buss. Den lite trumpna killen blev riktigt glad.
Slutet gott, allting gott. Det var en väldigt lång promenad pojken tagit och han var alldeles vilse. :heart
Bra att ni reagerade!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 644
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 160

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp