Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Öppnar i app, i webbläsaren kan jag inte köra makrona överhuvudtaget.
Men även när man öppnar i app så får man olika skumma fel..
Och även om man sparar filen lokalt på sin användare har vi haft problem att filer som varit uppe i teams varit korrupta även vid körning lokalt.
Vi hade tur och en kollega hade backup, så nu har vi alla backup typ..
Tack, sånt är jättebra att veta! Och det är ju så man vill slippa jobba 😬
 
Nu har jag städat klart för idag, nu återstår bara att gå å lägga sig, ställa klockan gå upp lite senare än vanligt och sen börjar morgondagen med allt va det innebär.
Skrivit en inköpslista på allt jag behöver köpa. Kommer bli skönt när jag varit på tippen.
 
Ligger nybadad med värmefilt i min fantastiskt sköna säng och äter popcorn, dricker nypressad juice och myser medans jag tittar på några som ska försöka överleva och bygga kolonier i Alaska. Nu är det vinter och de har knappt mat. Bor i tält, kåtor etc. En snubbe har gått ner över 10 kg(gissningsvis) på bara ett par veckor typ.
Känner att det är rätt nice att ligga här i värmen med vovvi och möla i sig. 🤘
 
Tack, sånt är jättebra att veta! Och det är ju så man vill slippa jobba 😬
Men vissa filer med makron funkar....
Så inte alla blir korrupta.
Vi har två filer som fungerar, om man kör de i app då. Båda filerna använder i princip samma makro med en väldigt liten justering i ena filen...

Det finns saker jag gillar med teams, men filhantering verkar instabilt.
Samma som att när vi laddar upp filer till teams blir de ibland skrivskyddade utan anledning.. Så man måste skapa en kopia för att andra ska kunna redigera..
Jag har inte hittat någon logik i vad som funkar och inte 😐...
 
Min gammel katt bestämde sig för att de var en ypplig idé att kissa mitt i sängen så nu har vi ingen säng för ens imorgon .. Måste köpa nya bäddmadrass 😭😱 Hade tänkt låta henne vara kvar över sommaren men känns som de är läge att börja fundera på om de inte är dags att ringa veterinären trots att min sambo inte vill höra på de örat. Nej de är inte roligt att behöva ta bort dem men de här kändes som en droppe för min del. Kostar en massa pengar och köpa en ny stor bäddmadrass, pengar jag inte har .. Snark får sova på soffan.
 
Min gammel katt bestämde sig för att de var en ypplig idé att kissa mitt i sängen så nu har vi ingen säng för ens imorgon .. Måste köpa nya bäddmadrass 😭😱 Hade tänkt låta henne vara kvar över sommaren men känns som de är läge att börja fundera på om de inte är dags att ringa veterinären trots att min sambo inte vill höra på de örat. Nej de är inte roligt att behöva ta bort dem men de här kändes som en droppe för min del. Kostar en massa pengar och köpa en ny stor bäddmadrass, pengar jag inte har .. Snark får sova på soffan.
Går det inte tvätta bäddmadrassen? Vi schamponerar madrasser väldigt regelbundet på jobbet. :)
 
Går det inte tvätta bäddmadrassen? Vi schamponerar madrasser väldigt regelbundet på jobbet. :)
Nej den är ju tjock och på 180 :banghead: Annars hade jag försökt klämma in den i våran stora tvättmaskin. Snark, får se har sprutat bakteriedödande medel på den flera gånger får vi se om lukten försvinner annars får jag bita ihop och köpa en ny imorgon.
 
Ligger i sängen efter en exceptionellt urusel jävla skitdag, som avslutades med att jag slog sönder mitt finaste vinglas som var det sista jag hade ur en serie som inte går att köpa längre. Då grät jag en skvätt, för tredje gången denna dag (en gång pga stress, en gång pga frustration och så nu pga faktiskt ledsen). Helt sjukt vad universum verkar vilja förstöra för en vissa dagar, jag blir så orimligt provocerad och arg av sådana här dagar då det liksom sker en osannolik skitsak efter en annan :rage:

Men det blir en ny dag imorgon i alla fall, alltid något!
 
Nej den är ju tjock och på 180 :banghead: Annars hade jag försökt klämma in den i våran stora tvättmaskin. Snark, får se har sprutat bakteriedödande medel på den flera gånger får vi se om lukten försvinner annars får jag bita ihop och köpa en ny imorgon.
Jag tänkte mer på en sådan där maskin man använder till möbeltvätt/bilsäten.
Jag hyr ofta maskin till heltäckningsmattan (hyreslägenhet i UK, fråga inte. :meh:) och den har en extension man kan använda till soffor och sängar och dylikt. Finns säkert liknande att hyra på möbelaffär i Svea också. :)
 
Nej den är ju tjock och på 180 :banghead: Annars hade jag försökt klämma in den i våran stora tvättmaskin. Snark, får se har sprutat bakteriedödande medel på den flera gånger får vi se om lukten försvinner annars får jag bita ihop och köpa en ny imorgon.

Vinäger. Min förra katt, Nikita, var inkontinent sina sista år. Hon kissade i soffan mellan kuddarna ner på sitsen. Vitvinsvinäger och skrubbade några omgångar, låt torka mellan skrubbningarna. Sedan bara att vädra.

Kan dessutom tillägga att om man är rädd för att katten ska kissa i sängen är plastad frotté en utmärkt lösning. Jag köpte längor med plastad frotté och hade under underlakanet.
 
Vinäger. Min förra katt, Nikita, var inkontinent sina sista år. Hon kissade i soffan mellan kuddarna ner på sitsen. Vitvinsvinäger och skrubbade några omgångar, låt torka mellan skrubbningarna. Sedan bara att vädra.

Kan dessutom tillägga att om man är rädd för att katten ska kissa i sängen är plastad frotté en utmärkt lösning. Jag köpte längor med plastad frotté och hade under underlakanet.
Kan vara en ide. Hon har aldrig förut kissat på någon möbel eller liknande så blev rätt chockad när sambon sa att sängen luktade kattkiss 😫
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 644
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp