Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gosat hästar så tänkte ta en powernap nu efter ha sovit som en kratta Inatt.. Så man orkar skriva senare 😅 Noll inspiration men fick Iaf tillbaka vfu rapporten med på G. Min handledare är tydligen spårlöst försvunnen då varken jag eller min lärare får tag i hen.. Och bedömningsunderlaget är inte inlämnat 😱😔
 
Jag "hatar" teams. Även om våran anslutning brukar vara bra. Men det här med att man ska använda sina filer från det.. Funkar värdelöst. Makron i excelfiler tycks bli korrupta..
Det är lite hopplöst, det jag gillar med teams är att allt är samlat, vi använder hela paketet. Men när det börjar lagga,ja då laggar allt också

Nyfiken fråga, eftersom vi är inne i samma resa - jobbar ni med filerna från Teams då, eller öppnar ni dem i skrivbordsappen? Eller synkar ni till utforskaren och arbetar därifrån?
 
Ja att kalla det läkarbesök tycker jag inte är konstigt.

Det gick så bra så, phew.
Med den extra bonusen att jag nu fått veta att jag ska vara på plats på kontoret tisdagar och torsdagar "framöver", snarare än att få veta varje vecka. Vilken sten som släppte bara av att få en rutin på det.

Nu kan jag liksom kallt räkna med det och planera efter det. Iaf i ca 3 veckor framåt :grin:
 
Äntligen hemma! Dan blev lite bättre i slutet iaf. Vädret ändrar sig för varje timme just nu(i princip) så extremt nöjd att va hemma... Jag hade egentligen behövt mössa när jag gick hem från bussen, blåste riktigt kallt trots det var jätteskönt imorse! Jäkla april :mad:
Ska nog göra en omelett med köttbullar till middag nu :d
 
Hoppsan. Min läkare ringde och tog mig i örat. Jag borde hört av mig och berättat när jag mådde dåligt förra veckan. Jag är tydligen "alldeles för tålig". Har på heder och samvete lovat att höra av mig nästa gång det händer.

Nåja. De tycker inte jag inbillar mig i alla fall.
Har postat lökar till tre bukefalister idag och samtidigt hämtat ut nytt överdrag till min odlingstunnel. Nu ska jag bara gräva ur pallkragarna i tunneln och rensa bort alla rötter och hallonskott. sedan är jag på G. :up:
 
Nyfiken fråga, eftersom vi är inne i samma resa - jobbar ni med filerna från Teams då, eller öppnar ni dem i skrivbordsappen? Eller synkar ni till utforskaren och arbetar därifrån?
Alltid öppna i skrivbordsappen om man inte bara ska kolla något snabbt. Det blir konstigt i teams och eftersom jag ofta ska kolla dispositionen och sånt behöver det vara rätt.
Sen är utforskaren och onedriven synkad också. Jag har en personlig onedriven och en för verksamheten, men där hämtar jag mest i dagsläget.
Onedriven är smidig när man ska dela stora filer med kollegor.
Fördelen med teams är att allt är samlat, jag når enkelt eleverna och kan skicka till en eller flera smidigt och lägga upp i olika team.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 645
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 164

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp