Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt slut.

Har hjälpt till att förhandsbedöma orimligt många barn med tanke på kommunens storlek. Planerat för morgondagen som kommer kräva all tillgänglig personal.
Lokaliserat vilka skolor och förskolor barn går på. Varit ute på en ”på fältet-kontroll”. Pratat med en föreståndare. Försökt få tag på ett familjehem. Haft ett par timmars beredning.

Har också pratat om den uteblivna lönen, inte bara jag som var drabbad.
 
Alltid öppna i skrivbordsappen om man inte bara ska kolla något snabbt. Det blir konstigt i teams och eftersom jag ofta ska kolla dispositionen och sånt behöver det vara rätt.
Sen är utforskaren och onedriven synkad också. Jag har en personlig onedriven och en för verksamheten, men där hämtar jag mest i dagsläget.
Onedriven är smidig när man ska dela stora filer med kollegor.
Fördelen med teams är att allt är samlat, jag når enkelt eleverna och kan skicka till en eller flera smidigt och lägga upp i olika team.
Tack för att du tog dig tid att svara! Alltid nyfiken på hur andra nyttjar valmöjligheterna :)
 
Helt slut.

Har hjälpt till att förhandsbedöma orimligt många barn med tanke på kommunens storlek. Planerat för morgondagen som kommer kräva all tillgänglig personal.
Lokaliserat vilka skolor och förskolor barn går på. Varit ute på en ”på fältet-kontroll”. Pratat med en föreståndare. Försökt få tag på ett familjehem. Haft ett par timmars beredning.

Har också pratat om den uteblivna lönen, inte bara jag som var drabbad.
Alltid lika intressant när du skriver om ditt arbete, även om det inte är nått ingående är det spännande att få en liten inblick i vad som sker i praktiken😊
 
Frustrerad på tullen som haft en av våra leveranser liggandes där och som skulle varit hos vår mottagare den 19:e.
Det har inte gått att få tag på dem. Och i växeln kan de inte skicka vidare en till handläggaren om denne är i möte. Vilket de ju verkar vara konstant ihop med att alla jobbar hemifrån tydligen. Och får man höra att de ska ringa upp sker inte det. Mail tar evigheter att få svar på. De har fått enormt mkt att göra iom Brexit. Men ja..
Vi måste 1 h 40 min enkel väg för att hämta skiten. Nu kunde min farsa ha tagit med det. Men icke..
Så nu har vi skjutit på pappas besök till nästa v. Så slipper förhoppningsvis jag/sambo åka 3 h. Morr...
 
Kör en maskin tvätt, nu ska jag vika ihop tvätten som hänger på sträcket, sen damma allt som dammas kan, sedan fixa klart golvet i köket och toan, så jag har så lite som möjligt att fixa imorrn.

Fått låna ett släp så jag kan köra saker till tippen imorrn så det blir bra. :)
 
Pratade med kompis som också haft lite irritationsmoment under dagen. Skönt att ventilera över ett glas vin även på distans! :heart Saknar att bara kunna spontanhänga med de vänner som är kvar i Sthlm.
Nu är energin totalslut känner jag. Det var dumt att lägga sig i soffan. Nu kommer jag fasen inte upp. :laugh:
 
Nyfiken fråga, eftersom vi är inne i samma resa - jobbar ni med filerna från Teams då, eller öppnar ni dem i skrivbordsappen? Eller synkar ni till utforskaren och arbetar därifrån?
Öppnar i app, i webbläsaren kan jag inte köra makrona överhuvudtaget.
Men även när man öppnar i app så får man olika skumma fel..
Och även om man sparar filen lokalt på sin användare har vi haft problem att filer som varit uppe i teams varit korrupta även vid körning lokalt.
Vi hade tur och en kollega hade backup, så nu har vi alla backup typ..
 
Barnets pappa har nu gjort en magnetkameraundersökning som visade en helt normal prostata (i linje med palpationen). Så nu har han slutat planera sin begravning. Det var ju bra. Och pappa (min) känner sig såpass pigg att han tänker komma och hämta sin bil om ett par veckor (den står här sedan årsskiftet).

Men nu ska jag nog sova 😴
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 645
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 164

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp