Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte varför jag bryr mig ens.
Köpte skor och en termos på Stadium i lördags.
Och jag fick ett mail igår om hur jag upplevde köpet. Vilket blev att jag är missnöjd för att det har tagit lång tid att få paketet. (Jag har inte fått det än). Och då får jag svar att paketet är inne på den 2 dagen och de har upp till fem dagars leveranstid. Det är det jag blir arg på. För det är väl den 4 vardagen den i lördags? Känner mig dum när de håller på så här.
 
Trött, hade egentligen tänkt ta diverse blodprov idag eftersom jag ska till läkare imorgon. Men insåg att jag inte har tid innan mitt möte och att chanserna att proven hinner analyseras är mikroskopiska så det får va. Tar proverna när jag är där och ser de något får de väl ta kontakt med mig.
 
Sådär ja, en sak avklarad på listan av allt som ska göras idag, om 20min ska jag åka och besikta bilen, sen efter det blir det att handla lite och efter det tippen, lämna tillbaka släpet, sen hem baka, städa. Sen är jag i princip redo för helgen. :D
Å så är det ridning ikväll med, åker hemifrån 18:00.
 
Enklaste sättet, en nypa malen kardemumma i botten på koppen, häll över kaffe. Jag kör vanligt bryggkaffe bara, men funkar med allt.
Också himla gott med kanel. Eller båda :d

Vet att det finns smaksatt kaffe, men har inte provat det själv!
Jag dricker inte kaffe själv än, men har börjat prova sen någon började övertala mig. Jag gillar kardemumma så tyckte det lät spännande.
De gånger jag druckit kaffe nu har det varit socker i, som är tänkt att jag ska trappa ner på successivt.
 
Jag dricker inte kaffe själv än, men har börjat prova sen någon började övertala mig. Jag gillar kardemumma så tyckte det lät spännande.
De gånger jag druckit kaffe nu har det varit socker i, som är tänkt att jag ska trappa ner på successivt.
Oh ja, men prova!
Älskar det.

Kanske kan brunt socker vara gott i? Tycker det är intensivare i smak så då kanske man kan ta lite mindre istället :d
 
Nej den är ju tjock och på 180 :banghead: Annars hade jag försökt klämma in den i våran stora tvättmaskin. Snark, får se har sprutat bakteriedödande medel på den flera gånger får vi se om lukten försvinner annars får jag bita ihop och köpa en ny imorgon.
Alsolsprit använde jag när en tillfällig katt kissade flera gånger i min bäddsoffa... Ska tydligen fungera så att den bryter ner fettet eller proteinet i urinet (eller vad det nu var) och ta med odören bort när den dunstar. Hade kissat på armstödet bland annat, och det gick ju inte att tvätta på något sätt i maskin. Fungerade!
 
Är hundvakt åt en ung labrador. Vi hade en läskig trappa så det började med att jag fick bära upp henne till kontoret. Kom sen på att jag glömt äta frukost och orkar inte bära ner henne redan. Jag får alltså stå ut ett tag. :p
Hunden tycker att katten är spännande och jätteläskig. Katten sitter på översta trappsteget och är sur över att jag tagit hit en hund. Det kommer inte bli mycket jobb gjort idag :laugh:
 
Enklaste sättet, en nypa malen kardemumma i botten på koppen, häll över kaffe. Jag kör vanligt bryggkaffe bara, men funkar med allt.
Också himla gott med kanel. Eller båda :d

Vet att det finns smaksatt kaffe, men har inte provat det själv!
Smaksatt kaffe är gudomligt och finns i alla möjliga smaker! Kahls brukar ha riktigt bra och deras kedja finns väl lite här och var.
Det låter onekligen gott och billigt att bara ta i en nypa kardemumma o sen hä på sitt vanliga kaffe. Jag ska testa det, vore trevligt med billigare variant om det ändå blir lika gott :D Jag hade inte ens tänkt på att man kan göra det :confused:
 
Alla blommorna har klarat av nattens köldknäpp (under fleecefiltar och örngott och bubbelplast. <3) och min nya spindel borde komma idag! :love:
Jag ska iväg och städa på förmiddagen, men tänkte lämna en lapp åt postbudet att ställa in paketet innanför dörren om jag inte är hemmma, så att liten inte blir kall. Får låsa inre dörren så att shiban inte äter upp vare sig postis eller spindel. :D
 
Jag vet inte varför jag bryr mig ens.
Köpte skor och en termos på Stadium i lördags.
Och jag fick ett mail igår om hur jag upplevde köpet. Vilket blev att jag är missnöjd för att det har tagit lång tid att få paketet. (Jag har inte fått det än). Och då får jag svar att paketet är inne på den 2 dagen och de har upp till fem dagars leveranstid. Det är det jag blir arg på. För det är väl den 4 vardagen den i lördags? Känner mig dum när de håller på så här.
Jag förstår inte? Lördag är ingen vardag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 644
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp