Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bifogade filer

  • IMG_20210428_101406512_PORTRAIT.webp
    IMG_20210428_101406512_PORTRAIT.webp
    57,9 KB · Visningar: 50
Tio minuter efter att jag skrev mitt förra inlägg kraschade vårt wifi och jobbdatorn hängde sig. Då bestämde jag mig för att ta hinten från universum, skickade ett mail till cheferna och sa att jag skulle vara offline i några timmar, och gick och la mig i sängen där jag efter mycket om och men hittade en position där det inte gör ont i nacken. En halvtimme senare ringde det på dörren och där stod brevbäraren med ett paket med 1,5 kg svenskt lösgodis som en fantastisk person skickat till mig. Som att hon visste att jag behövde just det just nu! :love:

Nu, tre timmar i sängen och x antal godisbitar senare känns livet lite bättre igen. Nacken krånglar fortfarande som attan, och jag kan nog se mig i månen efter den där träningen ikväll & imorgon, men jag hoppas kunna få lite jobb gjort under eftermiddagen i alla fall. Ska jobba några timmar imorgon också, fast att jag egentligen är ledig, för att kompensera för dagens bortfall. Vanligtvis hade jag inte gjort det, men det går inte annars med tanke på arbetsbördan just nu.
 
Sitter med lite lagom ångest efter att ha mailat HR om schemläggning på kontoret med "läkarbesök" som anledning. Men att träffa psykolog är väl det...eller? :crazy:
Vill ju inte direkt skylta med det heller, och kan förlägga min lunchrast till dem. Det är bara att jag skulle behöva arbeta hemifrån de dagarna. Vilket det finns alla möjligheter för med mina arbetsuppgifter. Men ändå.
 
Yepp

Första sprutan tagen av vaccinet. Känns bra

Kollegan sa upp sig.. känns mindre bra

Informerat HK om hur vi går tillväga och får till svar att Vi ser detta som en möjlighet. Och tja jag "råkade" väl svara att det är dags att sätta fart då vi diskuterade logistiken för 1 månad sen och trots påtryckningar från mig har det inte hänt något.

Mejlade sen till Högsta chefen igen om att jag vill se anställingsavtalet som skulle inkomma denna vecka.

Tror jag tar sista timmen till att finslipa mitt personliga brev för tjänsten jag blev hintad om.

De har denna veckan på sig att komma med något.
 
Gå en raskpromenad någon annanstans eller köp något gott nyttigt! Detta kommer från hon som just nu trycker i sig ett winerebröd....

Eftersom mina ben ska till läkare för att se om jag har fönstersjuka pga kan inte gå ens hundra meter innan vader blir stenhårda och kramper i hela benen fungerar det inte riktigt. Det har blivit så patetiskt att jag tar bussen ett stop till affären.
 
Sitter med lite lagom ångest efter att ha mailat HR om schemläggning på kontoret med "läkarbesök" som anledning. Men att träffa psykolog är väl det...eller? :crazy:
Vill ju inte direkt skylta med det heller, och kan förlägga min lunchrast till dem. Det är bara att jag skulle behöva arbeta hemifrån de dagarna. Vilket det finns alla möjligheter för med mina arbetsuppgifter. Men ändå.
Ja att kalla det läkarbesök tycker jag inte är konstigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 651
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp