Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror inte den är bättre. Men finns säkert några bra folktandvård och dito dåliga privata.

När jag var ung gick jag hos folktandvården. Jag hade som skarpa gropar i några kindtänder. IOM att sånt gör det svårt att göra rent så brukar man fylla ut sånt.
För det första hade ingen tandis där sett sånt. De kallade in fler som tittade och petade och tyckte det var så märkligt för ”det är ju inte hål”.
Sen plastade de över iaf. Problemet var ju att de inte gjort rent under eller borrat rent så materialet fäste.
När jag var myndig fick jag hål innifrån i en sån tand. Jag gick då direkt till familjens tandläkare. Hon fick göra om alla tänderna och hade namn på ”groparna”. Det var rätt vanligt iaf. Och hon kunde direkt gissa att det var Folktandvården jag varit hos. Det var inte direkt ovanligt att de sabbade truten på folk.
Hon gjorde mig lite mindre rädd och bokade in tider då det var lite lugnare och hon kunde ge mig mer tid. Underbar människa!

Nu går jag privat hos sambons kompis. Också underbar och skicklig. Så bra på att hantera rädd människa som mig. Han har en liten kulmage som man ofta hamnar mot då han jobbar. Det är lugnande på ngt sätt med det där mjuka. 😅
Buckala fissurer.
 
Jag ska ligga i soffan en stund. Möjligen också somna här :p
Tänkte fel på en timme när jag startade diskmaskinen så den är inte klar förrän om 45 minuter :cautious: Nåja, sånt händer.

Imorgon ska jag jobba, stallet med lite gymnastikhoppning, lämna bilen till service, duscha och äta kvällsmat. Har fyra rätter och minst sex portioner mat i kylen så jag behöver inte laga mat förrän fredag eller lördag :banana:
 

Fy fan. Det som säger mest om ett samhälle är hur det behandlar de svagaste medborgarna...

Mammas boende var tvungen att ringa polisen en gång när hon var aggressiv och hade slagit mot en vårdare (mamma var rätt stor och stark). Polisen hade hanterat henne mycket varsamt och senare visade det sig att hon hade en svampinfektion i munnen som gjorde ont.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 658
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp