Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kunde inte låta bli 🙈
16195309160296165263406154123902.jpg

En brosch i silver designad av Gertrud Engel 1953.
När sjutton ska jag använda den?
 
Nu har jag varit och ultraljudat hjärtat. Intressant att lyssna och se hjärtat. Tyckte det såg jämnt och fint ut (inte som på tv när det plötsligt piiiper och bara en platt linje, och det skriks efter crash cart :D). Frågade hon som gjorde det hur det såg ut. Hon sa att det inte var något akut. Fick lite spader och pressade henne tills hon sa att allt såg normalt ut men att läkaren måste titta och sedan skicka till läkare på VC som jag ska till på fredag.

Puh. Tydligen är ett litet blåsljud vanligt och ingenting att oroa sig över öht. Men det var ändå lite läskigt när jag fick remiss för ultraljud.
 
Nu har jag varit och ultraljudat hjärtat. Intressant att lyssna och se hjärtat. Tyckte det såg jämnt och fint ut (inte som på tv när det plötsligt piiiper och bara en platt linje, och det skriks efter crash cart :D). Frågade hon som gjorde det hur det såg ut. Hon sa att det inte var något akut. Fick lite spader och pressade henne tills hon sa att allt såg normalt ut men att läkaren måste titta och sedan skicka till läkare på VC som jag ska till på fredag.

Puh. Tydligen är ett litet blåsljud vanligt och ingenting att oroa sig över öht. Men det var ändå lite läskigt när jag fick remiss för ultraljud.
Jag har kollat hjärtat ett par gånger innan ECT, bara för att se att det inte är något fel. Tycker det är läskigt trots att de inte ens gör det för att de tror att något inte stämmer. Så jag förstår den läskiga känslan helt.

Hoppas att läkaren tycker det ser bra ut också. 🙂
 
Jag har kollat hjärtat ett par gånger innan ECT, bara för att se att det inte är något fel. Tycker det är läskigt trots att de inte ens gör det för att de tror att något inte stämmer. Så jag förstår den läskiga känslan helt.

Hoppas att läkaren tycker det ser bra ut också. 🙂
Jag har också behövt göra det även när jag mått bra, men inför adhd-medicinering tex.
Jag tyckte det var jätteintressant och tittade och frågade. Läkaren sa att hon blev så glad över patienter som var intresserade. Hon gillade ju att prata om det iom att hon verkligen var hjärtnörd(egna ord).
Hon sa att det var mycket vanligare att kvinnor ville se och att män tyckte det var väldigt obehagligt. Det var lite intressant..
 
Jag har också behövt göra det även när jag mått bra, men inför adhd-medicinering tex.
Jag tyckte det var jätteintressant och tittade och frågade. Läkaren sa att hon blev så glad över patienter som var intresserade. Hon gillade ju att prata om det iom att hon verkligen var hjärtnörd(egna ord).
Hon sa att det var mycket vanligare att kvinnor ville se och att män tyckte det var väldigt obehagligt. Det var lite intressant..
Jag vill typ aldrig veta resultatet på saker eller se undersökningarna. Vill bara höra om det är okej eller inte.
Men så är jag inte så kvinnlig av mig heller. 😅
 
Sambon messade nu från DK. Han hade ryggskott idag stackarn. Inte lätt att vara kiropraktor själv och inte kunna få behandling utan bara ge.
Han var på islandsstall igår. Så jag gissar att han fått dålig arbetsställning vid bogmanipulation då han lyfter hästen. Har är ju lång och de små. Hoppas han kan lyckas laga sig själv. Han ska ju jobba tom söndag liksom..
Gissar att det muttras om jävla ridmarsvin nu.. :laugh:
 
Hade avsatt tid till att städa i hyresbostaden idag till sent ikväll och imorgon.
Men vad 17, jag hann visst bli färdig på ca 4 timmar istället :o:D

Ligger dock i sängen nu med ont i nedre ryggen, aj aj, det blir nog inte så många andra knop idag. Men tycker att det var ändå bra gjort.
 
Då är jag hemma från dejten. Var riktigt trevligt men ingen gnista. Han är pedant och har inte riktigt samma hundsyn verkar det som, inte superavvikande men gillar Ceasar och tror på pratet om alfa, visa vem som är boss och sånt :cautious: Ska ge det någon chans till dock. Känns fånigt dissa någon direkt när vi inte hann prata så mycket mer om den biten :o
Nu är jag dyngtrött dock, all nervositet gick ur kroppen. Skönt kunna slappna av igen! Lite te och rota fram en chokladbit ska jag göra nu :)
 
Precis avvärjt kattslagsmål på min uteplats. Kom först en smygande, och visst den kunde väl vara där o nosa lite. Men sen kom det en till och smög sig på och morrade in den första i ett hörn. Schasade ut först den ena och sen den andra, sen fick det bli och stänga "grinden".
Börjar förstå varför tidigare hyresgäst satt upp kompostgaller runt hela. Jag har haft det mer för att mota bort buskaget och hänga krukor på. Nu får det bli för att stoppa "någons" katter.


Nu blir det att se förra veckans Trädgårdstider.
 
Har en liten förhoppning om att senaste veckornas extra stora arbetsbelastning lugnar sig, egentligen efter morgondagen då jag både ska föreläsa och få klart ett remissvar.

Fast ett gäng förfrågningar och nya projekt väntar i för sig... Förhoppningsvis på mer lagom nivå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 663
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp