Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
En klok tanke från Olof Röhlanders nyhetsbrev och, ja, jag håller med:

Fokus på vad som går att påverka, det är grejen. Det går alltid att hitta något som gör dagen lite bättre, och som inte hänger på saker som ligger utanför dig själv. Ett beprövat knep är att göra något för andra, det gör både din och den andres dag ljusare.
 
Random fråga apropå matte..
Vad är egentligen grejen med Matematik 2 och Matematik 2a, 2b och 2c?
Är det någon?

Jag är ju åldring och läste Matematik B när det begav sig och har noll koll :angel:

I övrigt på tunnelbanan på väg till intromöte med psykologen. Lite nervös. Jag och sambon har knappt pratat om det, utan mest ignorerat det hela tills nu när det är dags. Hepp hepp.
 
Random fråga apropå matte..
Vad är egentligen grejen med Matematik 2 och Matematik 2a, 2b och 2c?
Är det någon?

Jag är ju åldring och läste Matematik B när det begav sig och har noll koll :angel:

I övrigt på tunnelbanan på väg till intromöte med psykologen. Lite nervös. Jag och sambon har knappt pratat om det, utan mest ignorerat det hela tills nu när det är dags. Hepp hepp.
Det har med olika inriktningar att göra, så de är mer anpassade till utbildningen man läser eller ska läsa.
  • a-spåret (1a + 2a) är inriktat mot yrkesutbildning på gymnasial nivå och vissa eftergymnasiala utbildningar.*
  • b-spåret (1b + 2b + 3b) är inriktat mot samhällsvetenskap, ekonomi och humaniora.*
  • c-spåret (1c + 2c + 3c + 4 + 5) är inriktat mot naturvetenskap och teknik.
 
Om du har bröd över får du gärna donera hit. 😍

Tänker ofta att jag vill baka, men tycker det är så oerhört trist. Dock kanske det är värt mödan för att få eget bröd..

Finns alltid tillräckligt med bröd :heart men jag tror det blir svårt att swisha det...

Jag kommer faktiskt inte ihåg när jag köpte bröd senast. Jag bakar allt bröd vi äter, inkl korv- och hamburgerbröd. Det blir så vansinnigt mycket godare. Plus att baka bröd är meditation för mig.
 
Finns alltid tillräckligt med bröd :heart men jag tror det blir svårt att swisha det...
Äh, du kan väl bara ta ditt vanliga åkdon och ta en sväng ner till oss? :laugh:

FB_IMG_1619248029235.webp
 
Min kollega ringer och ber mig gå ut och ta emot en leverans. Jag går ut och möter en man, gissningsvis sydamerikansk, som frågar:

- Voex?
- Ja.
- ...
- Du hade en leverans till mig?
- Ja, precis (börjar rota runt i lastbilen). Men du, vart kommer du ifrån?
- Sverige, hurså?
- Ditt efternamn?

Inser tillslut att han pratat med kollegan med samma förnamn, fast som har ett spanskt/sydamerikanskt efternamn. Hon pratar även med lite brytning. Gissar att han blev lite förvånad när han precis pratat med henne och jag kom ut :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 667
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 174

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp