Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker varva ner hjärnan, är så less på den :grin: Ska på en fikadejt imorgon och bli upphämtad av killen direkt efter jobbet. Min hjärna kör ångest + katastroftänk och är övertygad om att jag kommer bli kidnappad, mördad eller vad tusan som helst :crazy: Fast jag småpratat med honom en del innan och vet att han inte har nåt kriminellt i bakgrunden(pga hans jobb kräver utdrag ur belastningsregistret. Jag mötte honom på hans jobb.)
Får se vad som blir. Blir det för jobbigt får jag väl dra till med en vit lögn. Enda fördelen med pandemin, lite snuva och hosta till lite så ifrågasätter ingen att du inte kommer :)
 
Fixat i stallet medan sambon lagt ungarna. Fyllt på lösdriften med mer spån, börjat kratta ihop alla högar i hagen så det blir lätt sen att åka in med kärran efter fyrhjuling och lägga på gödselhögen (och ta lite hem till odlingarna).

Nu blir det lite slappande framför TVn.
 
Fixade boxen först när jag kom till stallet och så kände jag för att rida men kände även att jag behövde röra lite mer på mig så det fick bli som så att jag först tog en skön promenad med min häst och hennes hagkompis och efteråt skippade jag att ta på säkerhetsvästen och tränsa utan tog bara på ridhjälmen och red en knapp halvtimme på ridbanan I grimma och grimskaft, mys 😄😍. Red lite I trav och galopp med fokus på halter och ryggningar och det känns i låren nu kan jag säga 😂. Efter ett skönt bad och soffhäng är det hög tid att sova nu 😴.
 
Jag får erkänna att jag bölade lite efter ha kommit hem efter flytten :o det blev bara så jäkla mycket; flytta till föräldrarna igen, mindre boende, allting (förutom sängen tackolov) stod på fel ställe och så var det enormt med mycket saker som skulle flyttas runt för att få plats med andra saker :crazy: (Plus att grejer som jag förvarade under gamla sängen nu inte fick plats under den nya sängen, kastade en del saker i ren frustration :angel:)
Samtidigt som jag var orolig över katten och hur hon skulle ta flytten. Hon gömde sig under en soffa och jag var nog lite förstörd över det :o Men när min bror och brorson åkte hem så kom Alice fram, hon är skygg så det var inte så konstigt att hon reagerade så. Jag var ändå rätt överraskad över hur okej hon ändå verkade vara med tanke på ett hundkräk(:angel:).

Jag slängde lite saker i ren frustration som sagt, och genom jävlar anamma (pga jag känner mig alltför väl, det blir aldrig av annars) så fick jag ändå i ordning en hel del av rummet tror jag. Nu står typ alla möbler på sina platser, sängen är tömd på saker och bäddad. Kläderna är alla uppackade.
Jag grämer mig lite över att inte mera saker blev gjorda (pga jag tänker att det blir aldrig gjort annars) men mina fötter värker som satan och jag ska ju också städa i hyresbostaden imorgon.
Så jag tror att jag får nöja mig ändå.
 
Tittar på dokumentärserien People v the Klan om lynchingen av Michael Donald och hur hans mor Belulah Donald stämde KKK och drev dem till konkurs.

Gör ont när man inser hur lite som förändrats och samtidigt hur stark hans mor var och att hon faktiskt gjorde skillnad.
 
Plötsligt händer det! Är mitt i min period när det brukar flöda som värst men hade ingen tid till att byta binda sen lunch, och nu när jag fick äntligen tid så kom jag på det. Fasade lite men bindan var helt fylld, jag menar, perfekt fylld. Inget utanför och inget slöseri av bindan.
Kände mig faktiskt lite nöjd :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 667
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 174

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp