Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är så fruktansvärt irriterad. Först la jag en felaktig order hos Plantagen, upptäckte felet en halvtimme senare, mailade direkt och meddelade att jag ville annullera. Naturligtvis bara ett auto-svar om att det var roligt att jag kontaktade dem. Ringde kundtjänst 09:01, fick meddelande att de inte kunde svara just nu och ringa tillbaka senare. Ringde igen och tryckte på kundklubb. Pratade med kundtjänst som lovade annullera om ordern inte hunnit gå ut ännu. Kollade ordern hade inte gått ut, puh. Kundtjänst ringer tillbaka och säger att ordern skickats till två olika lager, hon ska kolla om det går att annullera båda och ska höra av sig. Har fortfarande inte ringt.

Beställde dessutom en solcellslampa efter mycket funderande fram och tillbaka eftersom den jag egentligen ville ha var slut. Köpte (man ska inte klicka runt halv ett på natten btw). Idag får jag ett mail att lampan jag ville ha nu är i lager. Men lampan jag köpte halv ett är redan på väg :meh: Jo jag har ångerrätt men frakten fram och tillbaka kostar mer än lampan och den måste jag bekosta själv. Blir isof dyrare än att köpa den andra lampan. :banghead: Nu kommer jag gå runt och irritera mig över det.

Plantagen suger verkligen. Så usel kundtjänst hade jag inte väntat mig av ett så pass stort och etablerat företag. Varning för att köpa från dem via nätet. Att inte ens kunna få tag på kundtjänst är helt otroligt. Kvinnan sa glatt att ja du kan alltid returnera men då behöver du betala för frakten.
 
Pluggar Matte B (eller matematik 2 heter det visst numera då)...
Kan man få G om man inte fattar VARFÖR vissa saker är som de är, utan bara följer reglerna? 😅

(Och varför HELVETE blir (3+4x) = 3^2+24x+4x^2 = 16x^2+24x+9 och inte 16x+24x+9? Varföööör blir 4x^2 = 16x^2 ? 4x gånger 4x borde väl bli 16x, inte 16x^2???? WAAAHHHHHHHHHH :arghh::banghead:)

Okej nu är jag klar med min meltdown. För tillfället.
 
Pluggar Matte B (eller matematik 2 heter det visst numera då)...
Kan man få G om man inte fattar VARFÖR vissa saker är som de är, utan bara följer reglerna? 😅

(Och varför HELVETE blir (3+4x) = 3^2+24x+4x^2 = 16x^2+24x+9 och inte 16x+24x+9? Varföööör blir 4x^2 = 16x^2 ? 4x gånger 4x borde väl bli 16x, inte 16x^2???? WAAAHHHHHHHHHH :arghh::banghead:)

Okej nu är jag klar med min meltdown. För tillfället.
https://www.matteboken.se/lektioner/matte-2/algebra/kvadreringsreglerna
 
Hej och hå, nu lyckades jag få tag på Plantagen och de har annullerat hela ordern, så yay antar jag? Så fort jag får pengarna tillbaka så ska jag lägga en ny order.

Allt går liksom åt helvete just nu. Skruven jag behöver upptäckte jag saknas i paketet från Bauhaus så jag måste ändå dit en sväng, hah! lokaltrafik som jag avskyr just nu. Läkarbesök imorgon x2 är så trött på kroppen att jag spyr. Köket är en hazmat zone.

Behöver en kram.
 
Ska plocka in min ljusslinga från uteplatsen. Tänkte passa på medan det är torrt, solen skiner och det inte snö/regnar. Börjar komma små öron på buskarna så lika bra att plocka den nu.
Kan tyvärr inte ha den kvar för då blir den avklippt när buskarna trimmas senare i sommar av hyresvärden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 237
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
977
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 120
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp