Vad gör vi del CXXVII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Men den Ă€r ju HELT fantastisk :eek::confused: ! ALLT damm fastnar i vippan. Man kommer in och emellan pĂ„ trĂ„nga stĂ€llen utan att behöva helt möblera om pĂ„ hyllor och i fönsterkarmar för att kunna damma. Jag ÄLSKAR min :love:!
Hur lyckas du sÀtta dit dammgrejen sÄ att den inte lossnar, nÀr man minst vill?
 
Jag behöver nog göra mig av med nĂ„gra smycken 😬 NĂ€r allt inte fĂ„r plats i de hĂ€r skĂ„pen trots att jag dessutom har TOLV lĂ„dor till sĂ„ Ă€r det fasen illa! 😬

IMG_20210414_062853.webp
 
Man kan ha rÀtt höga skÄp ocksÄ, tÀnk ett riktigt bibliotek med en stege som man kan flytta runt.
Visa bifogad fil 67857
FörstÄ vad mycket du skulle fÄ plats med! :)
Jag Ă€r mycket nöjd med min inpassning av skĂ„pen 😂 hittade köksstommar pĂ„ Ikea som passade perfekt över mina vanliga skĂ„p sĂ„ jag slĂ€ngde upp fyra stycken sĂ„na. Jag mĂ€tte innan med laser och sĂ„g att det eventuellt skulle gĂ„, jag hade ca 1 millimeters marginal mot taket - och det gick! 😂😂😂
IMG_20210408_204617.webp



Jag vill dock inte ha sĂ„ mycket smycken sĂ„ högt upp eftersom jag sjĂ€lv inte Ă€r sĂ„ lĂ„ng och det blir bökigt att hitta det man vill ha 😅
 
Jag Ă€r mycket nöjd med min inpassning av skĂ„pen 😂 hittade köksstommar pĂ„ Ikea som passade perfekt över mina vanliga skĂ„p sĂ„ jag slĂ€ngde upp fyra stycken sĂ„na. Jag mĂ€tte innan med laser och sĂ„g att det eventuellt skulle gĂ„, jag hade ca 1 millimeters marginal mot taket - och det gick! 😂😂😂
Visa bifogad fil 67858


Jag vill dock inte ha sĂ„ mycket smycken sĂ„ högt upp eftersom jag sjĂ€lv inte Ă€r sĂ„ lĂ„ng och det blir bökigt att hitta det man vill ha 😅
Jag sÀger ju stege! ;) Mycket bra inpassning mÄste jag sÀga! Kan hÀnda att jag och maken gjorde en miss nÀr vi köpte bokhyllor tidigt i vÄrt förhÄllande, ja bokhyllorna gick in pÄ höjden nÀr de stod upp, men man Àr ju tvungen att vicka upp dem ocksÄ. :idea: SÄ vi har nÄgra som Àr avskavda i bakkant. :)
 
Jag har tömt diskmaskinen och satt igÄng tvÀttmaskinen. Nu ska jag alldeles strax köra till mataffÀren. I normala fall handlar jag alltid i samband med att jag Àr ivÀg pÄ nÄgot annat men nu i Coronatider sÄ passar det bÀttre att handla nu Àn efter stallet, vid 17-tiden.
 
Jag sÀger ju stege! ;) Mycket bra inpassning mÄste jag sÀga! Kan hÀnda att jag och maken gjorde en miss nÀr vi köpte bokhyllor tidigt i vÄrt förhÄllande, ja bokhyllorna gick in pÄ höjden nÀr de stod upp, men man Àr ju tvungen att vicka upp dem ocksÄ. :idea: SÄ vi har nÄgra som Àr avskavda i bakkant. :)
Åh, vilken jobbig miss! Skönt att ni fick in hyllorna Ă€ndĂ„, skavda eller ej :laugh:
(PÄminner om nÀr brorsan bodde hemma i yngre dar och han och mamma Äkte ivÀg för att köpa en ny resÄrbotten till hans sÀng. De mÀtte noggrant sidorna pÄ sÀngen för att se sÄ att den skulle passa och Äkte sen ivÀg och handlade. VÀl hemma insÄg de plötsligt att den nya resÄrbottnen var betydligt tjockare Àn den gamla och dÀrmed inte ens gick att fÄ upp i trappan till övervÄningen :laugh: Vi enades dÀrefter om att jag som arbetar i byggbranschen och tÀnker mer praktiskt ska ta hand om alla sÄna inköp för familjen. Min mamma Àr överlÀkare och brorsan Àr snart fÀrdig psykolog, urusla som hantverkare med andra ord :laugh:)

Jag kan sÄklart anvÀnda stege men det blir ÀndÄ besvÀrligt varje gÄng jag ska leta efter nÄgot speciellt halsband eller liknande. Det Àr nog bÀttre att ha pÀrmar med papper jag inte behöver titta pÄ varje Är högst upp :laugh:
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt pÄ morgonen ÀndÄ. Hon mÄste ju patrullera Àgorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 237
Kultur Jag lÄste förra trÄden eftersom den var uppe i 2000 inlÀgg men tÀnkte att vi kan fortsÀtta dela med oss av fina bilder hÀr :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
977
Senast: pepp
·
  • LĂ„st
Tjatter HÄller pÄ att fixa middag, det blev en lÄng arbetsdag idag. Katten har fÄtt middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 120
Hemmet Det finns ett utrymme pÄ ovanvÄningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasÀng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
468

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • UppdateringstrĂ„d 30
  • Guldfasanerna

HĂ€strelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp