Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hittat ett jobb som i annonsen låter som ett potentiellt drömjobb, och de kräver inte ens sjutusen års erfarenhet av något som inte finns på mitt CV. Tvärt om så låter det som att det är någon som mig de söker. Hur sjutton ska jag få dem att inse det nu då!? Ska absolut inte söka nu på en gång, ska snarare sova eftersom jag måste upp tidigt, men åh, det där jobbet ska jag söka. Det ligger t.o.m. på lagom avstånd från hemmet.

I vanliga fall tvekar jag inte på min förmåga att skriva, men när de inte ens svarat från vissa jobb jag sökt och de senast idag pratade på nyheterna om rekordmånga långtidsarbetslösa så känns det hela mer tveksamt... Det lär knappast bli bara jag som söker.

Sitter och grubblar på varför läkaren på VC när jag berättade om mina symtom vad gäller benen frågade om jag haft hårväxt på tårna :idea: Glömde fråga skälet till hans fråga.

Har hittat ett jobb som i annonsen låter som ett potentiellt drömjobb, och de kräver inte ens sjutusen års erfarenhet av något som inte finns på mitt CV. Tvärt om så låter det som att det är någon som mig de söker. Hur sjutton ska jag få dem att inse det nu då!? Ska absolut inte söka nu på en gång, ska snarare sova eftersom jag måste upp tidigt, men åh, det där jobbet ska jag söka. Det ligger t.o.m. på lagom avstånd från hemmet.

I vanliga fall tvekar jag inte på min förmåga att skriva, men när de inte ens svarat från vissa jobb jag sökt och de senast idag pratade på nyheterna om rekordmånga långtidsarbetslösa så känns det hela mer tveksamt... Det lär knappast bli bara jag som söker.
Ring dom och säg. ''hörde att ni sökte mig '' sen fortsätt därifrån.

Kanske finns någon här som är bra på sådant och kan kika lite på det?

Håller tummarna!

Jag har nu spenderat nagra timmar med rott vin och Tim Minchin. Jag har inte "hangt" :p med honom pa flera ar. Jag har sett honom pa en concert i St. Louise ... och allt jag kunnat hitta online, tills for nagra ar sedan. I kvall har jag dock tagit igen min "inattention" :D och jag har nu bokat "Jesus Christ Super Star" med Tim Minchin som Judas. Jag alskade filmen som kom pa -70 talet och fick till och med mina mycket religiosa morforaldrar att "gilla laget" sa jag fick spela min gamla LP hos dem ... Mormor lyckades overtyga Morfar om att det var precis som nar de var unga och gillade ny -religios- musik.:grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 116
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
80 81 82
Svar
1 620
· Visningar
43 556
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård
  • Atletix