Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hittat ett jobb som i annonsen låter som ett potentiellt drömjobb, och de kräver inte ens sjutusen års erfarenhet av något som inte finns på mitt CV. Tvärt om så låter det som att det är någon som mig de söker. Hur sjutton ska jag få dem att inse det nu då!? Ska absolut inte söka nu på en gång, ska snarare sova eftersom jag måste upp tidigt, men åh, det där jobbet ska jag söka. Det ligger t.o.m. på lagom avstånd från hemmet.

I vanliga fall tvekar jag inte på min förmåga att skriva, men när de inte ens svarat från vissa jobb jag sökt och de senast idag pratade på nyheterna om rekordmånga långtidsarbetslösa så känns det hela mer tveksamt... Det lär knappast bli bara jag som söker.
 
Sitter och grubblar på varför läkaren på VC när jag berättade om mina symtom vad gäller benen frågade om jag haft hårväxt på tårna :idea: Glömde fråga skälet till hans fråga.
 
Har hittat ett jobb som i annonsen låter som ett potentiellt drömjobb, och de kräver inte ens sjutusen års erfarenhet av något som inte finns på mitt CV. Tvärt om så låter det som att det är någon som mig de söker. Hur sjutton ska jag få dem att inse det nu då!? Ska absolut inte söka nu på en gång, ska snarare sova eftersom jag måste upp tidigt, men åh, det där jobbet ska jag söka. Det ligger t.o.m. på lagom avstånd från hemmet.

I vanliga fall tvekar jag inte på min förmåga att skriva, men när de inte ens svarat från vissa jobb jag sökt och de senast idag pratade på nyheterna om rekordmånga långtidsarbetslösa så känns det hela mer tveksamt... Det lär knappast bli bara jag som söker.
Ring dom och säg. ''hörde att ni sökte mig '' sen fortsätt därifrån.
 
Har hittat ett jobb som i annonsen låter som ett potentiellt drömjobb, och de kräver inte ens sjutusen års erfarenhet av något som inte finns på mitt CV. Tvärt om så låter det som att det är någon som mig de söker. Hur sjutton ska jag få dem att inse det nu då!? Ska absolut inte söka nu på en gång, ska snarare sova eftersom jag måste upp tidigt, men åh, det där jobbet ska jag söka. Det ligger t.o.m. på lagom avstånd från hemmet.

I vanliga fall tvekar jag inte på min förmåga att skriva, men när de inte ens svarat från vissa jobb jag sökt och de senast idag pratade på nyheterna om rekordmånga långtidsarbetslösa så känns det hela mer tveksamt... Det lär knappast bli bara jag som söker.
Kanske finns någon här som är bra på sådant och kan kika lite på det?

Håller tummarna!
 
Jag har nu spenderat nagra timmar med rott vin och Tim Minchin. Jag har inte "hangt" :p med honom pa flera ar. Jag har sett honom pa en concert i St. Louise ... och allt jag kunnat hitta online, tills for nagra ar sedan. I kvall har jag dock tagit igen min "inattention" :D och jag har nu bokat "Jesus Christ Super Star" med Tim Minchin som Judas. Jag alskade filmen som kom pa -70 talet och fick till och med mina mycket religiosa morforaldrar att "gilla laget" sa jag fick spela min gamla LP hos dem ... Mormor lyckades overtyga Morfar om att det var precis som nar de var unga och gillade ny -religios- musik.:grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 278
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
978
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 122
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp