Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har så många kunder som är i affekt att jag har gått in i en riktig teflon-fas, och jag älskar den! "Du är arg och skriker - jag förstår att du är upprörd, det här låter jobbigt för dig. Hur kan jag hjälpa dig på bästa sätt så att det löser sig för dig?" Sen kaffe och sola lite i fönstret. Stressad kollega? Skitsnack på kontoret? Mycket att göra? Lugnt, nya @Voeux sitter lugnt i båten. Jag kan för allt i världen inte förstå hur jag kunde vara så påverkningsbar en gång i tiden.
 
Jag har så många kunder som är i affekt att jag har gått in i en riktig teflon-fas, och jag älskar den! "Du är arg och skriker - jag förstår att du är upprörd, det här låter jobbigt för dig. Hur kan jag hjälpa dig på bästa sätt så att det löser sig för dig?" Sen kaffe och sola lite i fönstret. Stressad kollega? Skitsnack på kontoret? Mycket att göra? Lugnt, nya @Voeux sitter lugnt i båten. Jag kan för allt i världen inte förstå hur jag kunde vara så påverkningsbar en gång i tiden.
Teflon-fasen är den bästa. Jobbar också med många "kunder" som inte alltid är vid sina sinnens fulla bruk om man säger och ska man ta till sig av allt så knäcks man.
 
Teflon-fasen är den bästa. Jobbar också med många "kunder" som inte alltid är vid sina sinnens fulla bruk om man säger och ska man ta till sig av allt så knäcks man.

Verkligen. I början måste jag säga att det var lite av en chock, jag har en ny kundgrupp sedan i somras och de är betydligt mer i affekt än kunder som jag arbetat med tidigare. Men jag har bestämt mig för att försöka förstå snarare än att döma, och jag tror att de i högre grad har en stressig vardag i kombination med brist på verktyg när det kommer till att hantera känslor. Då blir det lätt att det brister. Det har absolut noll med mig att göra, och jag känner för dem snarare än att bli arg tillbaks när de är i affekt. Har underlättat mitt jobb sjukt mycket.
 
Till alla (tex min sambo....) som säger att det inte är lönt att lämna in löneanspråk, att man bara sätter sig i dålig dager hos cheferna när man kommer med anspråk och att det är bättre att bara sitta ned med mössan i handen och vara glad för den lönen man får, så säger jag bara F*CK YOU!! Här är ett dagsfärskt bevis på att det visst lönar sig att bli obekväm, kriga och kräva sin rätt till en jämställd lön i förhållande till sina (i mitt fall manliga) kollegor. Fy fan vilken seger detta är!
 
Till alla (tex min sambo....) som säger att det inte är lönt att lämna in löneanspråk, att man bara sätter sig i dålig dager hos cheferna när man kommer med anspråk och att det är bättre att bara sitta ned med mössan i handen och vara glad för den lönen man får, så säger jag bara F*CK YOU!! Här är ett dagsfärskt bevis på att det visst lönar sig att bli obekväm, kriga och kräva sin rätt till en jämställd lön i förhållande till sina (i mitt fall manliga) kollegor. Fy fan vilken seger detta är!

:bow: :bow: :bow:

I mitt fall var det jag som såg till att jag och manliga kollegan fick höjt arvode... han vågade inte :meh:
 
Absolut vindstilla ute. för första gången på länge.

vore helt perfekt att elda fjolårslöv - om det inte vore så att löven ligger under en dm snö. :meh:



Jag älskar mina lönnar och ekar. Men när de täcker tomten med ett kompakt täcke löv älskar jag dem aningen mindre.
 
Just så... min sambo var rätt skeptisk när jag sa att jag skulle lämna in ett anspråk och underförstått försökte han nästan övertala mig att inte göra det.

Min uppfattning är att de flesta arbetsgivare gärna betalar så lite som möjligt för sin arbetskraft. En lågbetald arbetstagare som är lojal och knegar på? Dröm. Man får ofta kriga lite med arbetsgivaren för sin lön. Jag ser det som en förhandling, hens jobb är att hålla nere kostnaderna och samtidigt se till att arbetet fungerar. Mitt jobb är att se till att visa att jag är värd mer och förhandla upp min lön. Så gnetar vi lite där emellan, med ömsesidig respekt.

Jag har en anhörig som aldrig krävt något av sin arbetsgivare och därmed haft nästintill samma lön i 20 år. Tror arbetsgivaren är jättenöjd. Tror arbetstagaren skulle kunna tjäna minst 35% mer i den tjänsten.
 
Min uppfattning är att de flesta arbetsgivare gärna betalar så lite som möjligt för sin arbetskraft. En lågbetald arbetstagare som är lojal och knegar på? Dröm. Man får ofta kriga lite med arbetsgivaren för sin lön. Jag ser det som en förhandling, hens jobb är att hålla nere kostnaderna och samtidigt se till att arbetet fungerar. Mitt jobb är att se till att visa att jag är värd mer och förhandla upp min lön. Så gnetar vi lite där emellan, med ömsesidig respekt.

Jag har en anhörig som aldrig krävt något av sin arbetsgivare och därmed haft nästintill samma lön i 20 år. Tror arbetsgivaren är jättenöjd. Tror arbetstagaren skulle kunna tjäna minst 35% mer i den tjänsten.
Ja tyvärr är det ju så på många håll, man ska spara så mycket pengar som det bara går och just därför är det ju viktigt att våga och orka kriga för sin lön, ingen annan kommer göra det åt en och man ska inte utgå ifrån att facket klarar att förhandla upp lönen tillräckligt. Jag är medlem i facket och det är mitt fackförbund som har förhandlingsrätt på mitt jobb, men hade jag inte legat på och kavlat upp ärmarna själv hade jag fortsatt på samma låga nivå och fått samma ökning som mina närmaste kollegor, dvs det hade inte gjort någon skillnad öht eftersom de drar ifrån med samma belopp som jag knappar in, så luckan hade ju bestått för all framtid.

Jag har också kollegor som aldrig begärt något och som ligger på riktigt låga löner förhållandevis och som inte har något intresse av att kriga upp sina löner även om de hade kunnat tjäna fyrsiffriga belopp mer än de gör i dagsläget. Ibland blir man nästan förbannad när man tänker på det men var och en måste ju kriga för sitt eget.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 367
· Visningar
37 994
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
980
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 128
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp