Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har bara en trappa nu men den är skitjobbig hahah
Men tar den när yrseln och knät tillåter
Jobbigt :/. Har vårdtagare jag är kontaktperson för så hade dem på morgonen och lunch och bor på 6e resp. 7e våningen. Hade en på 2e våningen i ett annat hus med som jag hade morgon och lunch hos. Missade dock medicinen som ligger hos oss så fick ju extramotion givetvis 🤭😂
 
Efter tre försök svarade någon i telefonen. Det hade hänt något! Sonen som äger hunden ligger på sjukhus (trafikolycka) och mamman som svarade i telefonen hade varit helt utom sig så hon hade glömt bort vovven.
Hon skulle fixa så någon ska åka och hämta hunden snart, jag snor hundgodiset mamma har för att muta hunden på kontoret där hon jobbar och kastar in några bitar i brevinkastet så länge. Stackarn måste vara vrålhungrig (och ledsen) :)

Dagens goda gärning! Tyckte väl att det var underligt att den ylade som den inte brukar och att det lät väldig förtvivlat.
 
Efter tre försök svarade någon i telefonen. Det hade hänt något! Sonen som äger hunden ligger på sjukhus (trafikolycka) och mamman som svarade i telefonen hade varit helt utom sig så hon hade glömt bort vovven.
Hon skulle fixa så någon ska åka och hämta hunden snart, jag snor hundgodiset mamma har för att muta hunden på kontoret där hon jobbar och kastar in några bitar i brevinkastet så länge. Stackarn måste vara vrålhungrig (och ledsen) :)

Dagens goda gärning! Tyckte väl att det var underligt att den ylade som den inte brukar och att det lät väldig förtvivlat.
Wow, jättebra att du ringde! :bow:
 
Efter tre försök svarade någon i telefonen. Det hade hänt något! Sonen som äger hunden ligger på sjukhus (trafikolycka) och mamman som svarade i telefonen hade varit helt utom sig så hon hade glömt bort vovven.
Hon skulle fixa så någon ska åka och hämta hunden snart, jag snor hundgodiset mamma har för att muta hunden på kontoret där hon jobbar och kastar in några bitar i brevinkastet så länge. Stackarn måste vara vrålhungrig (och ledsen) :)

Dagens goda gärning! Tyckte väl att det var underligt att den ylade som den inte brukar och att det lät väldig förtvivlat.

Du är fantastisk som bryr dig, vet du det? :heart
 
Kom precis in från en promenad i det fina vädret. Gick på en lång och platt raksträcka vid åkrarna, och det enda jag kunde tänka på var "Fyfan vilken bra galoppsträcka detta skulle vara..." :angel: Jag vill ha hääääst, är alldeles för ofta på hästnet nuförtiden, även fast en hästapålle inte är aktuellt just nu.. :laugh:
 
Sätt in den här hormonspiralen, du kommer ha mycket mindre mens och mindre värk sa de hos kvinnokliniken. Yeah right. Har fan mens dubbelt så länge och så ont att jag tror jag går av på mitten. Plus alla mellanblödningar då. Hade inte alls de problemen med kopparspiralen. Påminn mig igen om varför jag bytte?
 
Nu har jag matat vovve med godis och pratat med vovve i nästan en halvtimme tills någon kom och skulle hämta.
Det är underligt vad mycket man kan prata med en hund om genom ett brevinkast :rofl:
Vågade inte vara kvar och träffa hunden ifall att den skulle vara taggad och hoppa och ha sig :nailbiting: Fick även veta vad den heter egentligen, kallade den bara Vovve under samtalet :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 381
· Visningar
38 600
Senast: lil-sis
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
986
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 134
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp