Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags för lyxfrukost... jag åkte förbi Björk&Co i Färila på vägen hem och köpte bla deras ost&bacon-korv. Jag är egentligen inte en korvätare men den är helt gudomlig :love:

Jag köpte leverpastej åt katten också #världensmestbortskämdakisse :laugh:

Edit: Är ni i faggorna rekommenderar jag starkt ett besök där. De är vansinnigt trevliga och har som sagt massor med godsaker. Åker man förbi på helgen kan man beställa i förväg och hämta på OKQ8, sådan service! :up:
Den har jag inte provat, men Dehlins falukorv is to die for!
 
Fuchsia är lugnt, den kan du själv äta.
jag har använt blommorna till tårtdekoration och som topping på fruktsallad.
Bären kan man tydligen göra sylt på.

Fuchsian ska planteras i en hög smal kruka. Oddsen att en nyfiken katt ställer sig på bakbenen och försöker nå den med tassarna vilket resulterar i jord, stickling och lecakulor över hela golvet och en katt som sitter och slickar sig bredvid och menar att det var absolut meningen är inte helt obetydlig.

Var en sväng till ICA, hämtade hem lampan och ska nu öppna förpackningen och försöka slutgiltigt bestämma om jag tycker om den eller inte. Fasiken aldrig känt såhär. Hämtade dessutom ut melass som jag beställt så nu kan jag göra riktiga bbq baked beans. Plus en sushi på vägen hem eftersom jag inte orkar laga mat ikväll och det är helg. :d
 
Sitter och bläddrar i min fina "Nya Stockholm", som är allt annat än ny. Etthundratrettioett år gammal. Det är mäktigt att hålla en så gammal bok i handen och undra vilka fler som kan ha bläddrat, tittat på alla fina bilder och förundrats över innehållet. Det är en riktigt cool titel. "Nya Stockholm". Vi kommer såklart alltid - i alla tider - att tänka att vi är "det nya".... :) Den är en GULDGRUVA för min bok, och det var min ursäkt för att köpa den.... ;) Den beskriver 1880-talets kaféer, sjukhus, högtider, vetenskapsmän, konstnärer, bostäder, osv, osv osv... Ovärderlig information när man skriver om tiden!
 
Jag är en sån som får energi av att umgås med andra, så är jag riktigt trött efter jobb och studier mår jag bra av att umgås med vänner då det gör mig pigg och glad.
Men vi är ju alla olika.
Jag klarar inte att överladda hjärnan så.
Då stänger den ner helt efter min utmattning.
Jag är introvert också så det suger energi

Att umgås med 30 elever varje dag som går i första klass är stimulans nog 😆😅
 
Har kurat ihop mig i soffan, allmänt less.
Kom på att jag har 2 hela veckor kvar med min son och sen kanske det bara blir varannan helg beroende vad tingsrätt dömer.
I 4 år skötte jag ALLT, hade han vid min sida hela tiden, på 4 år kan jag säga att jag fick 2 dagar egentid, varav ena fick jag lösa barnvakt trots hans far var ledig och hemma. Men nu helt plötsligt ska han ha honom på heltid, och inte för sonens bästa utan för att straffa mig för att jag valde att gå ifrån honom. Och då han ägde huset så har han ursprungsbostaden.
Vet inte hur jag ska orka en framtid med varannan helg!

Jag vill bara tömma hjärnan men vet inte hur!
 
Har kurat ihop mig i soffan, allmänt less.
Kom på att jag har 2 hela veckor kvar med min son och sen kanske det bara blir varannan helg beroende vad tingsrätt dömer.
I 4 år skötte jag ALLT, hade han vid min sida hela tiden, på 4 år kan jag säga att jag fick 2 dagar egentid, varav ena fick jag lösa barnvakt trots hans far var ledig och hemma. Men nu helt plötsligt ska han ha honom på heltid, och inte för sonens bästa utan för att straffa mig för att jag valde att gå ifrån honom. Och då han ägde huset så har han ursprungsbostaden.
Vet inte hur jag ska orka en framtid med varannan helg!

Jag vill bara tömma hjärnan men vet inte hur!
Det låter märkligt att Tingsrätten skulle endast bevilja dig till varannan helg?
 
Har kurat ihop mig i soffan, allmänt less.
Kom på att jag har 2 hela veckor kvar med min son och sen kanske det bara blir varannan helg beroende vad tingsrätt dömer.
I 4 år skötte jag ALLT, hade han vid min sida hela tiden, på 4 år kan jag säga att jag fick 2 dagar egentid, varav ena fick jag lösa barnvakt trots hans far var ledig och hemma. Men nu helt plötsligt ska han ha honom på heltid, och inte för sonens bästa utan för att straffa mig för att jag valde att gå ifrån honom. Och då han ägde huset så har han ursprungsbostaden.
Vet inte hur jag ska orka en framtid med varannan helg!

Jag vill bara tömma hjärnan men vet inte hur!
Bor ni så långt ifrån att ni inte kan ha varannan vecka?
Skulle vara ytterst märkligt om de dömde till varannan helg då
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
38 600
Senast: Mia_R
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
986
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 134
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp