Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, tårarna :cry:
Rekommenderar den här filmen men var beredd på att gråta. Och mammahjärtat blöder. Visste nog inte hur hemskt det var under de röda khmerernas regim. Känns lite extra då jag har ett fadderbarn just i Kambodja också (som för övrigt heter nästan lika som den riktiga huvudpersonen filmen är baserad på).

Based on a true story :cry:
Finns visst en bok också.

Men lite skönt var det att få gråta...
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Killing_Fields_(film)
Antar jag att du sett?
 
Lång gruppchatt med tarantellgänget som vanligt. Lite mycket vin för somliga, lite mycket weed för andra... väsande kackerlackor och en äventyrlig spindling på rymmen. Det känns som om jag eventuellt kommer att våga träffa de här människorna i framtiden. :D
 
Vaknade av att marsvinen förde ett himla liv. Adam jagade runt Sonja, och försökte klättra på henne. Någonting hon inte var det minsta intresserad av, så hon protesterade högljutt. Väldigt högljutt.

Nu har Adam fått bada rumpan och fått sin talgkörtel ordentligt rengjord, så hoppas jag att han lugnar ner sig, och börjar uppföra sig som folk igen.
 
Drick te, skriver lite listor till kommande lägenhet även om det är långt bort i tiden just nu. Vill passa på att ”göra den till min” ordentligt = tapetsera om, ev måla eller byta köksluckor osv, så jag funderar på tapeter och färgval (lär spendera tid på lokala Colorama när det är dags). Och budget. Många nya saker = mycket pengar.
 
Funderar på om jag ska våga se ”Grave of the fireflies” vid nästa tillfälle...
Har du sett den @Tranan? Orkar man? Hört att den är fruktansvärt sorglig :cry:
Har inte seten men ska nog göra det
Jag undviker sorgliga filmer för ett tag nu. Såg "Shigatsu wa kimi no uso" och den var det mest sorgliga jag har sett, fruktansvärt bra men fan vad jag grät till den. https://www.imdb.com/title/tt3895150/
 
Har inte seten men ska nog göra det
Jag undviker sorgliga filmer för ett tag nu. Såg "Shigatsu wa kimi no uso" och den var det mest sorgliga jag har sett, fruktansvärt bra men fan vad jag grät till den. https://www.imdb.com/title/tt3895150/
Tack för tipset, den fanns ju också på Netflix, det trodde jag inte 😃
Hm, men den verkar vara uppdelad som en serie i 22 avsnitt à 22 minuter. Får kika på den vid tillfälle :) Fanns ju flera animerade japanska serier! Dock inte Grave of the fireflies som jag trodde :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 377
· Visningar
38 441
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
986
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 133
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp