Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inga speciella måsten idag - så skönt :up: !

Ska försöka skriva lite, tänkte jag. Och göra lite mer forskning som krävs för att sätta detaljerna.

Sedan ska jag väl fundera lite på jobbet, och veckan som kommer. Hur den ska läggas upp, och hur vi kan gå vidare med vår barngrupp.

Surdegen står på jäsning till i kväll, och kött (tjocka revben) ska i crock-potten om en stund.
 
På väg till ridskolan för mockning (och ridning) :)

Missade dock precis tunnelbanan eftersom jag glömt fylla på kortet. Bara 15min till nästa (sa Stockholmaren argt :D).
Jag brukar ha samma reaktion när jag missar bussen här och behöver vänta en hel kvart. Betyder det att jag döljer en stockholmare inom mig :eek::nailbiting:
:D


Tack för tipset, den fanns ju också på Netflix, det trodde jag inte 😃
Hm, men den verkar vara uppdelad som en serie i 22 avsnitt à 22 minuter. Får kika på den vid tillfälle :) Fanns ju flera animerade japanska serier! Dock inte Grave of the fireflies som jag trodde :(
De har flera bra anime! Tyvärr verkar de testa runt vad som går hem, mycket har bara en el två säsonger så sen får man gå tillbaka till streamingsida.
Jag kan rekommendera deras egna Ultramarine Magmell. En ny kontinent dyker upp i havet. Den börjar lättsamt för att introducera kontinenten och karaktärerna men halvvägs in i första säsongen blir den riktigt intressant. Tyvärr finns bara 1 säsong ännu men förhoppningsvis kommer det fler.
 
Den stora vårstädningen går sjukt bra! Vi har sålt mer grejer i förrådet, den gamla tvättmaskinen hämtas imorgon och då passade jag på att möblera om lite i badrummet. Det ska köpas lite nya möbler och någon snygg badrumsmatta, jag känner mig sjukt inspirerad! :D
 
Den stora vårstädningen går sjukt bra! Vi har sålt mer grejer i förrådet, den gamla tvättmaskinen hämtas imorgon och då passade jag på att möblera om lite i badrummet. Det ska köpas lite nya möbler och någon snygg badrumsmatta, jag känner mig sjukt inspirerad! :D
Visst är det kul när man väl tar tag i något och ser positiva förändringar :) ?!
Jag längtar efter att få min guldfärg så att jag kan ge mig på att förändra utseendet av kaminen. Men jag fasar lite för det också......tänk om jag förstör den..... :nailbiting:
 
Funderar på vad jag ska göra med dagen. Eller ja, det som är kvar av den i alla fall... Både jag och sambon fick en smärre chock när vi vaknade och insåg att vi båda sovit till 10:45, trots att vi gick och la oss strax före midnatt igår! :eek: Jag kan med nöd och näppe sova till 9:30-10 när jag är riktigt trött eller kommer i säng sent, och sambon är en sån som alltid vaknar kring 8:30 oavsett. Så det är extremt ovanligt för båda att sova så sent, men vi behövde väl det antar jag!

Som tur är har jag inga planer eller ambitioner idag, så jag tror jag nöjer mig med att gå ut och fixa lite i trädgården och sedan sitta med min bok i solen en stund. Tar nog en sväng med dammsugaren också, det är alltid skönt. Åh, också ska jag gå en promenad och köpa tulpaner! Sen ska jag laga italienska köttbullar till middag :d
 
Visst är det kul när man väl tar tag i något och ser positiva förändringar :) ?!
Jag längtar efter att få min guldfärg så att jag kan ge mig på att förändra utseendet av kaminen. Men jag fasar lite för det också......tänk om jag förstör den..... :nailbiting:
Ja exakt! Jag har googlat badrumsmattor i flera timmar, men nu har jag i alla fall hittat ett skåp som jag ska köpa, ska bara vänta tills det kommer in i lager på Ikea igen. :D
 
Jag är bara slö och gör inte så mycket idag. Så mycket folk ute i alla parker så känner inte för att gå ut fast jag borde ta en promenad. Funderar på att göra muffins ikväll, vore gott :d och nån middag borde väl fixas... Men blir nåt enkelt, macka o fil typ.
 
Sådär.... Nu har jag fräschat upp mitt minne av läroplanen för förskolan, samt planerat morgondagens aktivitet. Vi ska måla grankottar (och händer, stolar, bord, bordsgrannens hår.... :D ) i rött, grönt, blått och gult :) ! Sedan ska de få hänga från en stor gren i taket, tänkte jag :up: !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 373
· Visningar
38 260
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
982
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 129
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp