Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bor ni så långt ifrån att ni inte kan ha varannan vecka?
Skulle vara ytterst märkligt om de dömde till varannan helg då

Ja vi har drygt 2 h körning mellan oss. Jag "flyttade hem" där jag och sonen har familj och ett pålitligt trygghetsnät, något inte hans far uppvisade under alla våra år tillsammans, allra minst under sonens levnadsår. Så just nu har vi varannan vecka men jag står utan barnomsorg. Om drygt 1 år börjar han skola.

Från början sa vi han skulle flytta med mig, vi har det nedskrivet och undertecknat av oss själva.
 
Efter jobbet förberedde jag grönsakerna till tacosen och kopplade av på soffan I väntan på diskmaskin, skönt ☺. Sen for jag till stallet och fixade boxen och avslutade med en härlig ridtur med sällskap och äntligen efter vintervila och igångsättning blev det lite galopp 😍. Hemma igen tog jag en skön dusch medan älsklingen stekte köttfärsen, efter tacos tömde vi det sista godiset ur påskäggen till en film 😊.
 
Sicken dag, mesta dels pluggat fram tills jag somnade under en filt i soffan. Vaknade av lukten att min sambo lagade mat 😅 Nej han tycker nog inte jag är så rolig just nu. Pluggar äter och sover ungefär. Min kalender är sönder klottrad redan för flera veckor framöver .. När hinner man andas?
 
Blev tillslut en annan film, humöret passade inte för den första. På tal om gripande...
”First they killed my father” :cry:
Alltså, tårarna :cry:
Rekommenderar den här filmen men var beredd på att gråta. Och mammahjärtat blöder. Visste nog inte hur hemskt det var under de röda khmerernas regim. Känns lite extra då jag har ett fadderbarn just i Kambodja också (som för övrigt heter nästan lika som den riktiga huvudpersonen filmen är baserad på).

Based on a true story :cry:
Finns visst en bok också.

Men lite skönt var det att få gråta...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 377
· Visningar
38 441
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
986
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 133
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp