Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, det här är verkligen en så himla söt 'hundräddningsserie'! <3 En av de bättre jag har sett. Lite övergullig sådär förstås och ibland undrar man hur i hela helsefyr de tänker, men inte helt orealistisk. Jättefina hundar och människor.
Jag vet inte om ni kan se den i Sverige.
 
Om någon alltid har undrat, så kan jag passa på att berätta att man inte blir det minsta sjuk av att äta en tre dagar gammal ostmacka som har legat i rumstemperatur (jag var ju tvungen att vänta med att berätta tills idag, för igår visste jag inte ännu hur det skulle gå ;) )..... :up: :D

"Varför åt du den?" :confused:O_o, var makens kommentar när jag berättade. Ja, det var ju knappast med mening. Men jag hade med mig en ostmacka till jobbet igår. Det har jag rätt ofta, för jag brukar behöva lite påfyllning på eftermiddagen. Men i stället för att lägga den i mitt skåp vid kläderna, så blev den liggande i min väska hela dagen. Så, när jag skulle ta min macka igår så gick jag till skåpet. Där låg mackan (trodde jag) och den åt jag. Bara det att när jag skulle gå hem så hittade jag den nya mackan i väskan.... Den i skåpet måste jag alltså ha glömt att äta.....i fredags..... O_o:wtf:

Så det kan gå..... :D
 
Jag tog sovmorgon idag, så jag sitter och äter frukost. Zoomfri arbetsdag idag och det vankas sol och +14 grader. Det ska firas med inköp av penséer.

Jag ska även försöka komma ihåg att zoomfri dag inte är samma sak som arbetsfri dag. :angel:

Haha jag har samma problem idag känner jag. Men lyckan av noll zoom, den är stor den :D
Mina arbetsdagar är alltid zoomfria arbetsdagar :D har dock ett teams möte i veckan
 
Och jag har jämförelsevis ganska få möten, men självklart har jag ett nu på morgonen i dag. Passande när man börjat dagen med att sitta och hulka vid köksbordet, och därtill har en ny frisyr jag inte alls trivs med (vill bara stänga in mig ett antal veckor tills håret har vuxit ut igen). :up: Nåväl, tacksamt att i alla fall slippa gå till kontoret.
 
Maken lämnar barn den här veckan så jag gick upp kl 6, matade hund, katt, marsvin, kaniner och hästar. Gick sen en liten morgonpromenad med hunden. När jag kom hem hade resten av familjen vaknat. Jag gjorde mig frukost och gick upp på kontoret och började jobba kl 7. Jobbade till 8.45, åkte då till skolan för att följa med dottern till tandläkaren (som är på skolan), tog typ 7 min, pussade henne hejdå och åkte hem. Kollar nivån på servooljan i bilen för det är något fel på servon så jag blev rädd att det skulle gå sönder helt och nu har jag landat på kontoret med en stor kopp kaffe igen 😅
 
Sa till sambon innan vi la oss igår att han inte skulle glömma sin matlåda i micron....Ändå glömdes den bort så han inte hade någon lunch med sig till maskin imorse. Himla passande att han just nu har den välförtjänta lyxen att köra 5 min bort så jag kunde åka och lämna mat åt honom
🥰
.
 
Tog precis en liiiite längre runda med hundarna än vad jag brukar göra under lunchrasten, så nu äter jag så snabbt jag orkar för att ändå hinna osv. Självklart är det årets första dag med riktigt fantastiskt väder en dag när jag ska dela massor av portar och därmed knappt vara ute öht, och så slutar jag lagom tills det varmaste passerat :grin: Hoppas att det blir likadant väder i helgen. Enligt prognosen ska det (såklart) bli kallare och lite regn, men det kan ju hinna ändras...
 
Återbesök igen idag, vi började med att fixa lite krossskador på två av mina fingrar. Lite blodigt :meh:

Ena hade läkt bra men inte den andra. Hästen var ju glad över att få trava och galoppera lite men hon är ju halt. Återbesök igen om en månad, fram tills dess får vi skritta nästan hur mycket som helst. Det är något skumt ena bak också men det verkade inte veterinären se. De bortförklarar ofta tråkigare rörelser på henne med att hon är travare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 398
· Visningar
39 122
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp