Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag muttrar over pollen har i Oregon ... men det ar ingenting mot hur det var i South Carolina ...

Tall pollen

Sa har sag det ut pa farmen dagen efter bilen var tvattad
IMG_0040-2.webp
 
Sådär. Hästtransporten ombesiktigad och klar för de närmsta två åren... :up:

Nu puttrar köttfärssås.

Har planerat en "färg-skattjakt" (inomhus) till barnen på jobbet imorgon :D ! Väldigt enkel idé, men jag tror att de kommer att tycka om det :) !

Nu tittar på på "Flip or Flop" och ska nog skriva några rader också ikväll....
 
Wohoo för youtube! Jag försökte sätta fast skruven längst ner och den var ostadig och kunde inte 'träs på' näh @Iamia jag hade faktiskt armarna ute. Efter youtube instruktionerna visade sig att man skulle skruva handtaget ner i korken och sedan använda armarna för att få upp den. Hällde i och sparade resten som iskuber. Umm, hur använder man skor för att få upp en kork? :confused: Jag har hört om officerare som slog av korken på champagne med sin saber (hur man vågade dricka den efteråt förstår jag inte).

Nu är bara frågan, jag har satt in den i ugnen på låg temperatur (125) för att få ett riktigt långkok, istället för att köra den på spisen. Frågan är bara hur långt :idea: Det ska i champinjoner och sidfläsk när det är 20 minuter kvar men tänker att de bör läggas i tidigare. Förhoppningsvis har vinsmaken hunnit koka bort vid det laget. Jag är fortfarande lite skeptisk mot rött vin i fläskgryta men följer receptet eftersom det är första gången. :cautious:
Och här någonstans förstod jag att det inte var dina egna armar som @Iamia menade utan dom på korköppnaren. Funderade hur mycket det skulle kunna påverka??:angel::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 386
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp