Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och katten har gått upp. Därefter har jag satt igång tvättmaskinen samt städat kattlådan och katten har slagits med den snurrande tvätten :D

IMG_20210322_080006.webp
 
De här är de bekvämaste skor jag någonsin haft: https://www.merrell.com/SE/sv_SE/jungle-moc/16256W.html?dwvar_16256W_color=J60826&ref=moc#cgid=jungle-moc-upg&q=moc&prefn1=genericSizeType&prefv1=W|M&start=1

Jag har flera par och har väl nästan slitit ut ett par men de får hänga med ett tag till för användning i trädgården. De köpte jag för kanske 5 år sedan. Jag har breda fötter och går på insidan (pronerar) samt har begynnande hallux på båda fötterna och har aldrig fått ont.

På sommaren går jag i dem barfota och på vintern med ullstrumpor, då klarar de ner till typ -10.

Det har varit mina favoriter i många år, men sist jag köpte verkade det som storlekarna ändrats. Helt plötsligt kändes samma storlek som mina gamla för stor :cautious: Har mina fötter krympt från gamla till nya paret i samma storlek.
 
Det har varit mina favoriter i många år, men sist jag köpte verkade det som storlekarna ändrats. Helt plötsligt kändes samma storlek som mina gamla för stor :cautious: Har mina fötter krympt från gamla till nya paret i samma storlek.

Jag tycker den där modellen är stor generellt, jag har 39 på dem och har oftast 40 på andra skor.

Är du säker på att du inte lyckades få en herrmodell? De är större även om det står 40 på den.
 
Jag tycker den där modellen är stor generellt, jag har 39 på dem och har oftast 40 på andra skor.

Är du säker på att du inte lyckades få en herrmodell? De är större även om det står 40 på den.
Jag tror det var dammodell. Men jag har slitit ut paret jag köpte trots de kändes större än normalt. Just nu använder jag andra skor jag köpt men knappt använt tidigare (har inte heller samma behov av snabbt av o på med skor) Just skor vill jag gärna köpa i butik, för att kunna prova och jag vill inte springa runt i butiker nu.
 
Okej. Mina kollegor håller en något utförligare SFI-lektion för en av våra anställda som har engelska som modersmål. Han har bara bott i Sverige i ett år och pratar inte flytande än så ibland blir det lite fel.

Just nu försöker kollegorna lära honom skillnaden mellan 'polare' och 'pullare' efter att han uttryckt att han och hans flickvän ska till en 'pullare' efter jobbet idag. Hoppsan 😬
 
Okej. Mina kollegor håller en något utförligare SFI-lektion för en av våra anställda som har engelska som modersmål. Han har bara bott i Sverige i ett år och pratar inte flytande än så ibland blir det lite fel.

Just nu försöker kollegorna lära honom skillnaden mellan 'polare' och 'pullare' efter att han uttryckt att han och hans flickvän ska till en 'pullare' efter jobbet idag. Hoppsan 😬

Fråga om han inte tar hand om den saken själv? :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 454
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp