Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
är jätte nervös inför morgondagen. Har en anstäningsiterjuv för en position som Teknisk dokumentationsansvarig/projektledare för effektivisering arbeten.
Jag blev headhuntad till positionen men magkänslan säger att jag inte är kvalificerad.
skulle inte tacka nej till att komma ut till jobb igen.
 
Funderar på en sån här kaffebryggare. någon som provat? Tänker att jag ska försöka elektronik-banta lite.

Men vad är egentligen ”bäst”? Att ha en kaffebryggare som går på el eller koka upp vatten på spisen för denna? 🤔
Visa bifogad fil 66589
En hederlig vattenkokare är också skapligt energisnål. Koka på platta är långsamt och inte så energieffektivt.
 
En hederlig vattenkokare är också skapligt energisnål. Koka på platta är långsamt och inte så energieffektivt.
snarare är problemet att du måste värma mer massa på en spis. platan+kastrullen+vatten. vatten tar ca 375000 J att värma en liter vatten. men oftare värmer man även mindre vatten i en kokare och en bryggare.
 
Receptet är lite mysko, man ska hälla i (hastigt stekta) champinjoner, rimmat bogfläsk och (mer) morötter :confused: i slutet. Hälften av morötterna lades i när man stoppade in grytan i ugnen men nu ska den andra hälften in. Undrar om den hinner mjukna.

Edit: Nu vill jag inte ha någon gryta öht efter att ha fixat med den så mycket, så tror jag gör några potatisar och den sista kycklingröran.
 
Funderar på en sån här kaffebryggare. någon som provat? Tänker att jag ska försöka elektronik-banta lite.

Men vad är egentligen ”bäst”? Att ha en kaffebryggare som går på el eller koka upp vatten på spisen för denna? 🤔
Visa bifogad fil 66589

Den ser riktigt "kul" ut. Sjalv anvander jag ... sedan mitten pa attio-talet ... en "French press" och en elektrisk vatten kokare for att fixa mitt kaffe. French press ger definitivt det absolut godaste kaffe man kan fa :p och enklaste sattet att fa detta goda kaffe ar ar ha en elektrisk vatten kokare.:D
 
Jag är vaken. Ska duscha och äta lite. Sen jobba, tror jag åker till kontoret ”nära hemma” under lunchen så jag hinner hämta barnet efter den SIP som avslutar dagen, premiär för Teams 😎 Möten 9-16.30 😅
 
Ny vecka - nya utmaningar. Idag måste vi ombesiktiga hästtransporten.... :wtf: Men annars kan det nog bli en bra dag. Soligt och varmt ser det ut att bli, och jag kläckte precis en bra idé till nästa projekt med barnen på jobbet :) ! Nästa vecka är det PÅSKLOV - ser fram emot detta :bump: !!
 
Jag har nyligen vaknat, ligger och drar mig... vill somna om men ska upp om 20 min så ingen vits. Blev väckt kl 4 imorse för katternas mat var slut och det var ju katastrof enligt katterna :meh: Finns inget som förstör sömnen så mycket som att bli väckt på småtimmarna :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 454
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp