Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Irakiskt bröd och ett glas rött, fullt rimligt måndagsmellis.

D36C3F7A-DC16-4CBC-9F1A-F80FDA264109.webp
 
Haft en bra Måndag och faktiskt känt mig pigg 😏 Beror säkert på att ljuset återvänder sakta men säkert men också för att jag somnade i tid och sov ordentligt.

Kom hem till en ledsen kattkung dock. Tyckte han var lite skum igår när han kom in då han la sig undangömd längst ned på katt trädet. Där sover han aldrig i vanliga fall .. Alltid soffan eller sängen. Men tänkte inte mer på de, han sov imorse när jag åkte, kom hem och ser att han har en stor kalfläck på ryggen.. Under ett sår, så tvångstvätta katt 😳 Han grät en skvätt de sved väl kraken. Antagligen har han slagits med grannes katt ... Han har hållt sig i skinnet sedan vi flyttade för 1 och halvt år sedan men nu rök de väl ihop och vi missade de 😫 Vi brukar ha koll på honom när han är ute, och speciellt om någon annan katt är ute då han är ettrig trots tidig kastrering. Så nu har han utegångsförbud ..
 
Kan inte bestämma mig. Fått flera meter manchestertyg och vill sy hängselbyxor. Eller vill jag göra en hängselklänning? Eller både och? Var börjar jag?
Eller ska jag göra den där ryggsäcken jag lovade mannen att jag skulle sy till honom?
 
Håller fortfarande på med att diska :banghead: gud vad jag avskyr det, så fort man är klar så börjar man om från början igen.

Letar också efter min Cefar TENS som jag la på ett säkert ställe - någonstans. Funderar på att börja leta efter pasta? Och nej, den ligger inte heller på köksgolvet. Uppenbarligen ska man aldrig lägga något på ett säkert ställe.
 
Kollar Masterchef Australien och försöker ignorera ångesten. Om den inte ger sig snart lär jag behöva hjälp för att häva den.
Vet liksom inte ens vad som utlöser den, den bara kommer utan förvarning.
Jobbigt! Ångest är ju nått som vi har naturligt och varken ska eller kan tas bort men givetvis ska du inte ha det jämt, då behöver du söka hjälp!
 
Suck. Jag har fått förfrågan från A-kassan om hur mycket jag tjänstgjort som politiker under 2020, fram till februari i år.
det har tagit en oändligt lång maildiskussion à la goddag yxskaft med löneavdelningen som till slut sa att arvode inte är A-kassegrundande. :banghead:

Jag ilsknade till och frågade om de verkligen ville att jag skulle meddela A-kassan att de vägrade ge ut uppgifterna.
Svaret var att de visst kunde gör ett intyg på hur mycket pengar jag fått. :arghh::arghh::arghh:

Vilket inte var vad jag bad dom. Jag fick lov att kopiera texten från ursprungsmailet och sända en gång till.
Ingår inte vanlig språkförståelse i anställningskraven?


Sådär. Nu känns det bättre
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 461
· Visningar
40 925
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
567
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp