Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man måste ju!
Jag har en tendens att även plocka upp snäckor, daggmaskar och humlor.

Jag har ju bott i sodra USA i manga ar ... dar finns det mycket skoldpaddor :cautious: De ror sig langsamt ... SARSKILT nar de gar over vagen. :banghead:
Jag kan inte ens rakna hur manga ganger jag stannat, slagit pa varningsblinkers och gatt ut och burit undan en skoldpadda fran vagen. Nu ar inte det en latt sak att gora ibland. De ar tamligen solida och tunga ... vissa ar fulstandigt lifsfarliga att komma nara (det finns kurser i hur man kanner igen en "snapping turtle" :eek:) en sort man bor halla sig undan. Jag har till och med flyttat en "soft shell" snapping turtle -flera ganger- med superlang hals och ar riktigt stolt over att jag fortfarande har alla fingrar i behall och turtlen levde atminstone efter att jag hjalpt den over vagen.:p
 
Deklarerat 😎

Ska släpa mig ur sängen och jobba lite på ett PM vi skriver om uppsatsen. Först var vi ambitiösa, sen lite lagom och nu är vi ambitiösa igen. 😅 Det ska in på torsdag fm och idag har vi heldag med annat ( ”Social Work Day” ) och imorgon jobbar jag och på torsdag jobbar jag. 🤪
 
Sitter i soffan, äter frukost och önskar att det hade gått att sova några timmar längre. Struntade i att dra för mörkläggningsgardinerna inatt och det var nog tur det, hade det inte varit hyfsat ljust när jag vaknade så hade det nog varit lätt att somna om... Typ 25 min kvar innan jag ska rasta hundarna något längre och sedan skynda iväg på cykeln. Borde byta till sommardäck på den också, men ja, det hinns definitivt inte med nu :p
 
Åh, har också varit i källaren och fixat tvättstuga ikväll! :D Jag tänkte lite optimistiskt att jag skulle bli klar på en helg men jag har målat hela helgen och har fortfarande allt annat kvar :o Nu har jag i alla fall skruvat ihop en hylla :laugh:
Gött! Vi har räknat med två helger. Förhoppningsvis kommer möblerna och duschgrejerna redan denna veckan, så vi kan bli klara i helgen.
 
Harmoniskt att börja dagen med en sprakande brasa
🥰
.
 
På jobb och det känns olustigt.

Men men vi får se vad dagen har att utbringa.

Förmiddagen har varit lugn men vet att efter lunch kommer det att bli jobbigt.

K'änner mig rätt omotiverad till att vara här just nu. Igår var det rätt skönt med hemmaarbete
 
Sitter i sängen och funderar på vad vi ska behålla och vad vi ska släppa ifrån oss inför framtida flytt. Letar hus igen och det känns jättespännande.

Hittade precis en ny knöl i hundens juver också. Var bara några veckor sedan vi tog bort ett större antal (godartade) och nästan en hel juverrad för henne, i hopp om att det "bara" var det.
 
Jobbar i sängen tills det är dags för möte kl10.
Sedan ska jag ta tag i mitt avanza-sparande. Har bara köttat in på sparkonto sedan jag fick "riktigt jobb" för första gången (vid 30 ja :angel:), men där händer det ju inte så mycket.

Dags att portionera in en del i fonder och aktier med andra ord.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 477
· Visningar
41 330
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
567
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp