Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nytvättat hår.
Ser 112 på liv och död men funderar på att kolla Lilla huset på prärien.
Igår kollade jag på två webbshopparna om lilla huset-böckerna fanns, lite sugen på att läsa dem igen. Hittade bara två på svenska och inte del 1. Borde inte såna klassiker finnas att köpa på de största bokwebbshoparna i Sverige? :cautious:
 
Nya chefen för ekonomi/löner ringde och frågade hur vi fått ut lönerna och jag bara jag vet inte. Jag vet inte ens hur mitt anställningsavtal ser ut än för vi har inte sett något.

Ganska irriterande. I eftermiddag så kommer VD och då får jag passa på att fråga igen när det är tänkt att avtal mm ska skrivas :mad:
 
Oh dear, en person vill diskutera när socialarbetare ska börja försvara livet, dvs frågeställare är "pro-life" och tycker att vi ska försvara rättigheterna för ofödda barn och sluta "döda barn i livmodern". Inte en diskussion jag trodde skulle lyftas i princip vid första timmen av en sådan här dag. Det här har potential att störa hela dagens planering. Jisses.
 
Sitter på tredje och sista föreläsningen på en kurs som kretsar kring arbetsrätt. Har paus nu och känner mig mest överväldigad över paragraf hit och dit... tentan nästa vecka kan som bli hursomhelst känner jag. Mycket information att ta in och hålla koll på, tur att man inte valt att läsa till advokat känner jag. :nailbiting:
 
Har nytvättat hår.
Ser 112 på liv och död men funderar på att kolla Lilla huset på prärien.
Igår kollade jag på två webbshopparna om lilla huset-böckerna fanns, lite sugen på att läsa dem igen. Hittade bara två på svenska och inte del 1. Borde inte såna klassiker finnas att köpa på de största bokwebbshoparna i Sverige? :cautious:
Kolla tradera. Där köpte jag mina.
 
Man måste ju!
Jag har en tendens att även plocka upp snäckor, daggmaskar och humlor.

Jag och sambon såg en padda kravla sig över vägen utanför, gick långsamt men så fick den upp farten, bara för att stanna precis där höger hjul går på körbanan. (Vi var inne 2 våningar upp i lägenhet med trapphus åt fel håll) Skulle precis springa ut när en lastbil kom, blev en platt padda :(
Gick ut sen och begravde stackaren, fick begrava en stackars igelkott i höstas med som blev överkörd på nästan samma ställe
 
Var motigt att gå till jobb idag, efter tio dagars ledighet.

Tills chefen kallade in mig på kontoret.

Cheferna har fått lite extra pengar att dela ut inför löneförhöjningarna och dessa personer ska gå till få utvalda som utmärkt sig under coronakrisen.

Och jag är en av dem! :up: kommer alltså få TVÅ löneförhöjningar i år :banana:
 
Hahaha. Några av mina kollegor ska spela padel efter jobbet. Vi sitter allihop i lunchrummet när chefen frågar en av killarna som inte varit med och spelat tidigare om det är nu han ska visa upp sin stora talang.

Killen tittar på chefen och svarar: "-Nää, jag tänkte behålla byxorna på men det ska bli kul att testa padel!" :laugh:
 
Var motigt att gå till jobb idag, efter tio dagars ledighet.

Tills chefen kallade in mig på kontoret.

Cheferna har fått lite extra pengar att dela ut inför löneförhöjningarna och dessa personer ska gå till få utvalda som utmärkt sig under coronakrisen.

Och jag är en av dem! :up: kommer alltså få TVÅ löneförhöjningar i år :banana:
Helt ok att komma tillbaka från semestern till något sådant ändå! :D Grattis!
 
Jag sitter ute i trädgården och jobbar - premiär för utekontoret för i år! Det är tillräckligt varmt i solen för att det ska räcka med en tunn stickad tröja och fåglarna sjunger vackert för mig :love: Fast nu börjar den där solen försvinna bakom byggnaden, så nu får jag snart gå in igen tror jag. Men 3 timmars jobb från trädgården är ändå inte illa för att vara mars!

Det är nästan så att jag lyckas glömma att jag egentligen är lite sönderstressad, extremt less på jobbet och bara fick sova 4 timmar i natt :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 486
· Visningar
41 808
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
567
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp