Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har städat morgonhus, och vägt pytteliten burmakatt! :D
1.8kg sade badrumsvågen, @MJLee

Oj! Ja då är det verkligen en yttepytte dvärgburma! Som sagt honorna ska väga mellan 3-4. Jag vet vissa honor som varit nere på 2.6 ca när de var fertila, men sedan gick upp i vikt när de kastrerades. 1.8 är definitivt inte inom normalspannet. Undrar vad som hänt.

Edit: Nu haver jag deklarerat och det här året SKA jag ut ur svenska kyrkan. Ska beställa hem blanketter, skriva ut och viktigaste av allt posta, pronto.

Edit 2: Och köpt en termosmugg på rea hos Classe. Eftersom alla tjatar om att jag måste äta frukost så tänker jag mig att börja inta flytande sådan.
 
Oj! Ja då är det verkligen en yttepytte dvärgburma! Som sagt honorna ska väga mellan 3-4. Jag vet vissa honor som varit nere på 2.6 ca när de var fertila, men sedan gick upp i vikt när de kastrerades. 1.8 är definitivt inte inom normalspannet. Undrar vad som hänt.

Edit: Nu haver jag deklarerat och det här året SKA jag ut ur svenska kyrkan. Ska beställa hem blanketter, skriva ut och viktigaste av allt posta, pronto.

Edit 2: Och köpt en termosmugg på rea hos Classe. Eftersom alla tjatar om att jag måste äta frukost så tänker jag mig att börja inta flytande sådan.
Yttepytte, men full av personlighet. :D Nu vill jag väga släktingen hennes bara för att se skillnaden. Vi får se om jag lyckas imorgon.
Jag försökte fånga bild på underverket (jadå, jag frågade om lov först. :) ) men så fort jag tittar på henne kommer hon närmare. 😅 Är lite kär.
1615923850120.webp
 
Yttepytte, men full av personlighet. :D Nu vill jag väga släktingen hennes bara för att se skillnaden. Vi får se om jag lyckas imorgon.
Jag försökte fånga bild på underverket (jadå, jag frågade om lov först. :) ) men så fort jag tittar på henne kommer hon närmare. 😅 Är lite kär.
Visa bifogad fil 66306

Man blir lätt (mycket) kär i burmor :love: och de är kända för att vara 'klisterkatter' som bara ska vara med på allt, gärna så nära människan som möjligt. Det kan skapa problem när man sätter upp bokhyllor och det hoppas upp och ska undersökas och sätta sig precis där det blir Megaramos om jag skulle tappa ett hyllplan.
 
Man blir lätt (mycket) kär i burmor :love: och de är kända för att vara 'klisterkatter' som bara ska vara med på allt, gärna så nära människan som möjligt. Det kan skapa problem när man sätter upp bokhyllor och det hoppas upp och ska undersökas och sätta sig precis där det blir Megaramos om jag skulle tappa ett hyllplan.
Haha, jag kanske måste ändra mig när det kommer till framtida katt. <3

Eller när man försöker städa effektivt hos sin kund, då. :cautious:
 
Funderar på om jag ska lägga en beställning på IKEA eller inte. Ringde deras kundtjänst eftersom det skulle kosta 199 kr för att beställa hem grejor som definitivt inte väger mer än 20 kg eller är 154 cm långt vilket är var gränsen går för postpaket.

Visade sig efter lite mekande att det var spisunderläggen (tre stycken av kork) som spökade. Det finns enligt uppgift två varulager ett för stora paket och ett för små och när någon vara är slut i ett lager så slussas man automatiskt över till det andra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 487
· Visningar
41 954
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
567
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp